فرمانده انتظامی استان کرمان:

استان کرمان رتبه نخست کشف مواد مخدر در کشور را دارد

ناظری گفت: در یک سال گذشته ۱۶۰ تن انواع مواد مخدر در استان کرمان کشف شده است که افزایش ۵۱ درصدی کشف را نشان می‌دهد و امسال استان کرمان رتبه نخست کشف موادمخدردر کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، اولین روز از هفته ناجا باشعار باهم برای امنیت و سلامت با نمایش اقتدار یگان‌های مسلح نیروی انتظامی کرمان آغاز شد.

در مراسم صبحگاه یگان‌های مسلح کرمان ،حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمان گفت:محور اول درکنار برقراری نظم و انضباط، امنیت ما است که به همت نیروی انتظامی نمود خوبی دارد.

او محور دوم را اقتدار نیروی انتظامی همراه با مهربانی دانست و افزود:نیروی انتظامی دراین جغرافیای گسترده کرمان با به تصویر کشاندن قاطعیت همراه باصلابت و درکنار آن رعایت اخلاق اسلامی به بهترین وجه ممکن ماموریت‌های خود را انجام می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به کارسنگین ناجا در حوزه نظم و امنیت گفت: ایجاد امنیت و نظم در جامعه کار بسیار مهم و ارزشمندی است و موجب می‌شود مردم نگرانی نداشته باشند.

فدایی، استاندار کرمان نیز با اشاره به این که به تعبیر قرآن کار نیروی انتظامی جامعه را از نابودی و تباهی حفظ می‌کند، افزود: افرادی هستند که درجامعه از قوانین و هنجار‌های جامعه تبعیت نمی‌کنند و موجب تباهی جامعه می‌شوند و باید نیرویی مقتدر جلوی این افراد را بگیرد که نیروی انتظامی کار اصلی را انجام می‌دهد و برخورد می‌کند که برخورد پلیس خصومت نیست چرا که وظیفه آن‌ها است و نیاز به اقتدار همراه با عدالت و مروت دارد.

او گفت: باتلاش پلیس بسیاری از جرائم قبل از وقوع پیشگیری می‌شود، ولی لازمه و استمرار آن این است که کار اطلاعاتی انجام شود که بخشی از آن را مردم می‌توانند کمک کنند.

او با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرائی باید با نیروی انتظامی همکاری داشته باشند و زمینه‌های نا امنی را از بین ببرند، تاکید کرد: مدیران دستگاه‌ها باید به اشتغال جوانان اهمیت دهند چرا که یکی از اهرم‌هایی که قاچاقچیان مواد مخدر استفاده می‌کنند، سوءاستفاده از افراد بیکار است و اگر شغل ایجاد نکنیم در واقع به نوعی با قاچاقچیان همکاری می‌کنیم.

همچنین سردار ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان دراین مراسم با اشاره به اینکه شعار امسال هفته ناجا با عنوان ،با هم برای امنیت و سلامت نامگذاری شده است، گفت: مشارکت نهاد‌ها و سازمان‌های متولی کمک ارزشمندی به پلیس در ارتقاء نظم و امنیت جامعه کرده است و همه ما باید برای تامین امنیت و سلامت پایدار در کنار مدافعان سلامت و امنیت قرار بگیریم.

او افزود: نیروی انتظامی براساس افق گام دوم انقلاب برای رسیدن به پلیس در تراز نظام اسلامی نیازمند مولفه‌های بسیار زیای است که از جمله این مولفه‌ها هوشمندسازی پلیس می باشد.

فرمانده انتظامی استان کرمان  تصریح کرد: استان کرمان با توجه به شرایط و موقعیت بسیار حساسی که در تامین امنیت کشور دارد ،گام‌های بلندی در تجهیز و هوشمندسازی پلیس با همت اعضای شورای تامین استان کرمان، برداشته شده است.

ناظری با اشاره به اقدام استان در حوزه پهپاد و تجهیز استان به این سامانه و بهره برداری پلیس از این امکان در سطوح مختلف گفت:این تجهیزات نقش مهمی در تامین امنیت کویر و سایر ماموریت‌های کاری ما خواهند داشت.

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه با اشاره به گوشه‌ای از عملکرد این یگان از مهرماه سال قبل تاکنون افزود: با همکاری خوب مردم و تلاش پلیس شاهد کاهش ۱۹ درصدی تصادفات رانندگی در یک سال گذشته بوده ایم که نیمه نخست امسال کاهش ۲۶ درصدی تصادفات از خبرهای خوب این حوزه است.

او با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی متوفیان سوانح رانندگی استان کرمان در یک سال گذشته افزود: همچنین کاهش ۱۲ درصدی مجروحان تصادفات رانندگی را در این مدت در سطح استان شاهد بوده ایم.

ناظری با اشاره به مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر تصریح کرد: در یک سال گذشته ۱۶۰ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده است که افزایش ۵۱ درصدی کشف را نشان می‌دهد و امسال استان کرمان رتبه نخست کشف مواد در کشور را کسب کرد.

ناظری با اشاره به اینکه در مبارزه با قاچاقچیان کالا بیش از ۴۲ درصد افزایش کشفیات داشته ایم که ۲هزار و ۸۷میلیارد ریال ارزش کالا‌های مکشوفه بوده است، گفت: افزایش ۱۸ درصدی کشف سلاح، رشد ۳۴ درصدی کشف مشروبات الکلی، افزایش ۶۴ درصدی کشف نسبت به وقوع سرقت ها، رشد ۵۳ درصدی کشف قتل‌ها و دستگیری قاتلان از افتخارات همرزمان بنده در نیروی انتظامی استان کرمان طی یک سال اخیر است.

او با اشاره به کاهش ۲۶ درصدی سرقت مسلحانه و افزایش ۱۵ درصدی کشف و وقوع آن در استان کرمان گفت: به رغم هشدارها، شاهد افزایش ۳۴ درصدی وقوع جرائم در فضای مجازی هستیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Pakistan
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
سلام این خبر امتیاز نیست باعث سر افکندگیه
آخرین اخبار