جمع آوری بیش از ۱۳۲ میلیارد ریال زکات در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۲ میلیارد و ۹۷۶ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۳۲ ریال زکات در استان جمع آوری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه میزان زکات جمع آوری شده در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش داشته است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۲ میلیارد و ۹۷۶ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۳۲ ریال زکات در استان جمع آوری شده است.

مبشری افزود: از جمله اقدامات ستاد زکات در ۶ ماهه نخست امسال می توان به برنامه ریزی، هماهنگی و پیگیری مستمر و هدفمند در تشکیل جلسات شورای زکات و اجرای مصوبات آن در سطح استان، انجام مکاتبات لازم و ضروری توام با تماس های پی درپی، مداوم و پویا با تمامی ادارات تابعه استانی و همچنین مودیان محترم زکات در تحقق اهداف عملکردی زکات، اطلاع رسانی جامع  و به موقع در تبلیغات گسترده در اجرای اهداف زکات، ایجاد کارگروه فضای مجازی فعال مختص زکات و ارتباط موثر با کلیه عوامل اجرایی زکات، تقویت تعاملات بین حوزه ای و مجموعه عوامل اجرایی زکات، کنترل، نظارت و پیگیری تمامی امورات مربوط به زکات در ابعاد مختلف، ایجاد نظام تشویق و ترغیب و... با کلیه عوامل اجرایی زکات و انتقال تجربیات اثرگذار در تحقق اهداف کاری و تعهدات ابلاغی زکات اشاره کرد.

او بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۵ جلسه شورای زکات و هزار و ۳۰۶ مصوبه مورد بحث و تصویب قرار گرفته است.

مبشری با اشاره به اینکه عملکرد زکات فطره کمیته امداد استان طی امسال در کشور رتبه اول را کسب نموده گفت: طی ۶ ماه گذشته میزان زکات فطریه سادات به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۲۵۲ میلیون و ۸۰۴ هزار ریال با ۱۳۰ درصد افزایش  نسبت به مدت مشابه پارسال و زکات فطریه عام به مبلغ ۵۲ میلیارد و ۳۸۴ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۳۲۴ ریال با ۲۵۲درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال در استان جمع آوری شده است.

او افزود: طی این مدت میزان جمع آوری کفاره عمد، مبلغ ۵۸۶ میلیون و ۶۱۰ هزار ریال با ۷۰۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال و کفاره غیر عمد مبلغ ۱ میلیارد و ۶۲ میلیون و ۹۴۶ هزار ریال با  ۸۰۰درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بیان کرد: طی ۶ ماه امسال میزان زکات مستحب جمع آوری شده به مبلغ ۵۵ میلیارد و ۵۹۸ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۲۰۸ ریال با ۳۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال بوده است.

مبشری گفت: مخاطبان زکات مودیان کثیر مردمی، کشاورزان، دامداران، باغداران و بازاریان هستند.

او افزود: از جمله اقدامات انجام گرفته در راستای تبیین فرهنگ زکات می توان به استفاده از طرفیت روحانیون قراردادی، افتخاری، روحانیون مستقر در مناطق و روحانیون طرح هجرت، استفاده از ظرفیت ائمه محترم جمعه و جماعات و موثرین عرصه زکات، استفاده از طرفیت رسانه ملی صدا و سیما، منطقه ای‌ و فضای مجازی بصورت فعال، نشست های حضوری و تشکیل جلسات گروهی و چهره به چهره، تبلیغات میدانی، نصب بیل برد و بنر تبلیعاتی برای اجرای برنامه های زکات، تعاملات همه جانبه و انجام مکاتبات موثر در تحقق اهداف کاری زکات اشاره کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: علیرغم تشکیل جلسات شورای زکات با حضور رئیس محترم شورای زکات استان‌ و دبیر محترم شورای زکات در امر ترویج فرهنگ زکات همکاری خارج از امدادی بسیار کم رنگ بوده.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.