پایان محدودیت‌های تسلیحاتی ایران/ ریابکوف: روسیه از تحریم‌های آمریکا نمی‌ترسد

با پایان محدودیت‌های تسلیحاتی ایران، روسیه آمادگی خود را برای همکاری‌های چند جانبه با تهران اعلام کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری تاس روسیه در مطلبی به پایان محدودیت‌های تسلیحاتی ایران پرداخت و نوشت از امروز یکشنبه ۱۸ اکتبر [۲۷ مهر] محدودیت‌های تسلیحاتی ایران و صادرات سلاح‌های متعارف توسط ایران در پنجمین سالگرد برجام به طور خودکار پایان یافت و از این پس با لغو محدودیت ها، صادرات و واردات تسلیحات مختلف و اقلام آن به ایران و از این کشور ممکن می‌شود.

براساس قطعنامه ۲۲۳۱ از این به بعد واردات و صادرات تسلیحات از مبدا و به مقصد ایران هیچ محدودیتی نخواهد داشت.

آمریکا بار‌ها و بار‌ها با لغو تحریم تسلیحاتی در قبال ایران طی چند ماه گذشته مخالفت و تحریم‌های فروش سلاح به ایران را در سطح ملی در ۲۱ سپتامبر وضع کرد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه در اظهاراتی گفت: روسیه از تحریم‌های آمریکا نمی‌ترسد، زیرا به این مجازات عادت کرده است. این دیپلمات افزود: روسیه در حال توسعه همکاری‌های چند جانبه با ایران است و همکاری در حوزه نظامی-فنی بسته به نیاز طرفین و آمادگی متقابل برای چنین همکاری‌هایی ادامه خواهد یافت.

پیش‌تر دیوید هریس، مدیر کل کمیته یهودیان آمریکا که از سازمان‌های مهم لابی‌گری در این کشور محسوب می‌شو در بیانیه‌ای گفت: «با کم‌کاری شورای امنیت در تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی ایران از تاریخ ۱۸ اکتبر [۲۷ مهر] ایران به آزادی عمل دست خواهد یافت و بدون نقض برجام و تحریم‌های سازمان ملل دست به خرید و فروش اسلحه خواهد زد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار