۲۰ خانه ورزش روستایی سیستان و بلوچستان تجهیز می‌شوند

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰ خانه ورزش روستایی با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر همزمان با هفته تربیت بدنی در این استان تجهیز می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،محمدامیر براهویی رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: خانه‌های ورزش روستایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش روستایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روستا‌ها با مشارکت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، ستاد مبارزه با موادمخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور ساخته و تجهیز می‌شوند.

او میز پینگ پنگ، راکت و توپ میز فوتبال دستی، صفحه شطرنج، دارت و تاتامی را از جمله تجهیزات این خانه‌های ورزش روستایی عنوان کرد.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تاکنون ۳۰۵ خانه ورزش روستایی در این استان تجهیز شده‌اند ابراز امیدواری کرد تعداد خانه‌های ورزش روستایی در استان در سالجاری از ۲۰ مورد هفته تربیت بدنی تا پایان سال به ۱۰۰ خانه افزایش یابد.

او تاکید کرد: خانه‌های ورزش روستایی نقش بسزایی در توسعه ورزش و کاهش آسیب‌های اجتماعی در روستا‌ها دارند.

براهویی تصریح کرد: با توجه به تنوع فرهنگی تاکنون ۱۳۰ بازی بومی و محلی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده به طوریکه تنوع این رشته‌ها زمینه جذب بیش‌از ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.

او با بیان اینکه سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی و محلی است، تاکید کرد: تجهیز و راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی بدون تردید یکی از اقدامات ماندگار دولت تدبیر و امید است که زمینه‌های لازم را برای بازی کودکان، رشد و پیشرفت نوجوانان و جوانان را زیر سقف امید تا رسیدن به عرصه‌های قهرمانی مهیا ساخته است.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی سیستان و بلوچستان ادامه داد: توجه و توسعه ورزش در روستا‌ها ضمن ایجاد عدالت در توزیع سرانه‌های ورزش سبب کشف و پرورش نیرو‌های جوان و استعداد‌های نهفته ورزشی بسیاری در روستا‌های این استان می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار