حساسیت نسبت به موقوفات نیازمند فرهنگ سازی است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان گفت:حساسیت مردم و مسئولان نسبت به اهمیت موقوفات مطلوب نیست.

محمدتقی فاتحی نژاد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان در چهارمین روز دهه وقف که مصادف است با آغاز ماه ربیع الاول، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: امروز با عنوان "نقش سازمان‌ها و دستگاه‌ها در توسعه نهاد وقف" نامگذاری شده است.
 
فاتحی نژاد نحوه تعامل و برخورد با وقف را از طرف مسئولین و مردم بسیار ضعیف دانست و گفت: حساسیت های لازم نسبت به اهمیت موقوفات در استان زنجان وجود ندارد.

او با بیان اینکه نوع برخورد با وقف  همواره با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده، گفت: در جمهوری اسلامی همه همت حکومت بر این است که بر مبنای احکام اسلامی در همه زمینه‌ها فعالیت  و احکام اسلامی جاری شود.
 
فاتحی نژاد فرهنگ سازی در زمینه وقف را یکی از ملزومات جامعه امروز دانست و گفت: بایستی  نسبت به فرهنگ سازی، ماهیت و شرایط وقف بیش از این تلاش کنیم.
 
او ادامه داد: جامعه رسانه‌ای استان زنجان، رسانه ملی، علما و نخبگان به این امر مهم الهی بیش از گذشته توجه کنند و آثار و برکات آن را برای مردم تبیین کنند تا سنت رسول خدا بیش از پیش در بین مردم شناخته شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان افزود: در چهارمین روز دهه وقف حضرت حجت الاسلام والمسلمین کرمی مدیرکل اوقاف استان زنجان همراه با روسای ستادی دیداری با حضرت آیت الله العظمی حاج سید محمد موسوی حسینی از مراجع تقلید و حضرت آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان خواهند داشت.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.