رشته‌های مهارتی گردشگری در مشگین شهر ایجاد می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: رشته‌های مهارتی گردشگری در مشگین شهر ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  محمد پورقلی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ ای استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر شهرستان مشگین‌شهر به یکی از قطب‌های اصلی گردشگری استان و کشور تبدیل  شده و آموزش متصدیان بخش گردشگری بسیار ضروری است.

او تربیت نیروی انسانی آموزش دیده متناسب با نیاز واقعی بازار کار و جامعه را از برنامه‌های اولویت‌دار مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان عنوان کرد.

اکبر صمدی فرماندار مشگین‌شهر نیز با استقبال از ایجاد رشته‌های گردشگری در این شهرستان از آمادگی فرمانداری برای ایجاد رشته‌های گردشگری، خواستار ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم شهرستان شد.

او با بیان اینکه بیشترین رقم اعتبار بازآفرینی شهری به مشگین‌شهر اختصاص یافته است، افزود: «با تخصیص بخشی از این اعتبار به آموزش گروه‌های هدف می توان زمینه مهارت و حرفه‌آموزی شهروندان به‌ویژه جوانان را در مناطق حاشیه شهر فراهم کرد.»

شهرستان مشگین‌شهر در شمال غربی اردبیل قابلیت‌های متعدد گردشگری از جمله آب‌های گرم معدنی، کوهستان سبلان، جنگل‌های بکر ارسباران و آثار متعدد باستانی و تاریخی دارد.

این شهرستان دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه، کاروانسرای قانلی بولاغ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد، کهنه قلعه و چند حمام قدیمی است، ده‌ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده‌ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.

چشمه آبگرم قینرجه با دمای ۸۶ درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است.

اتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار