ائمه جمعه همانند لشکر‌های درون جبهه هماهنگ عمل کنند

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: ائمه جمعه همانند لشکر‌های درون جبهه هماهنگ عمل کرده و نیاز است از تفرق و ناهماهنگی پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهداندر دیدار با ائمه جمعه منطقه سیستان اظهارداشت: ائمه جمعه در هر نقطه‌ای نقش راهبری، راهنمایی، هدایت و فرماندهی فرهنگی را بر عهده دارند.

امام جمعه زاهدان افزود: هرچند مردم در موارد مختلفی از جمله مشکلات معیشتی و گاهی حل اختلافات و درگیری‌های شخصی نزد ائمه جمعه می‌آیند، اما کار ویژه ائمه جمعه همان کار فرهنگی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با تاکید بر ضرورت کار شبکه‌ای گسترده، هماهنگی و همکاری لازم بین ائمه جمعه اظهارداشت: نیاز است تا ائمه جمعه از تفرق و ناهماهنگی پرهیز کنند، زیرا در این حالت هیچ کاری پیش نمی‌رود و همه شکست می‌خورند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی بیان کرد: در این مسیر، رویکرد رهبر معظم انقلاب نقشه راه ما قرار گرفته و نیاز است به طور مکرر فرمایشات ایشان را مورد مطالعه قرار دهیم، زیرا در سخنان ایشان کلیدواژه‌های مهمی وجود دارد که چراغ راه ماست.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: کار‌های رهبر معظم انقلاب بر اساس حکمت است ایشان هیجان‌زده نمی‌شوند و همواره در برخورد با موارد مختلف از جمله قوای سه‌گانه سنجیده عمل و حد اعتدال را حفظ می‌کنند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از جهات مختلف اخلاقی، معنوی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فردی برای ما یک الگوی واحد هستند و رعایت انصاف و مصلحت دو مورد مهمی است که باید از ایشان درس گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین محامی عنوان کرد: دو قطبی‌سازی به هر بهانه‌ای آسیب‌زاست و باید در تعامل فعال و موثر با مسوولان و جذب آن‌ها با رعایت اخلاق، در اصلاح و تسریع روند انجام امور نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

او حرکت جهادی در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگ را خواستار شد و افزود: در مسیر حرکت فرهنگی در سیستان نیازمند یک نقشه راه هستیم و یکی دیگر از پیش‌نیاز‌ها در اختیار داشتن جدول نیازمندی‌ها و اولویت‌بندی آن هاست تا بتوانیم به تدریج در جهت رشد گام برداریم و این کار در این منطقه با محوریت امام جمعه زابل و با همراهی و همیاری سایر ائمه جمعه انجام شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار