عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان:

امتحان حضوری دانشجو را مجبور به درس خواندن می‌کند

رهنما گفت: تجربه برگزاری کلاس‌ها و امتحانات به شکل مجازی در ترم گذشته نشان داد ابتدا باید برای این کار فرهنگ سازی شود تا دانشجو با علاقه درس بخواند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،محمد باقر رهنما، عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: از آنجا که بیماری کووید۱۹ ناشناخته بود و فضای جدیدی را برای ما ایجاد کرد، طبیعی بود که عملکرد آموزش عالی در این دوران چندان مطلوب نبوده و اشکالاتی در این زمینه وجود داشته باشد که این موارد به مرور مورد توجه قرار گرفته است و می‌توانیم از اشکالات موجود برای آینده آموزش عالی درس بگیریم.

او افزود: شیوع این ویروس درس‌های بزرگی به ما داد و ما کم کم متوجه شده ایم که اگر در خیلی از کار‌ها از قبل برنامه ریزی کرده بودیم، الان به برخی از مشکلات موجود برنمی‌خوردیم.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به ضعف‌های کشور در آموزش عالی در دوران کرونا افزود: تجربه برگزاری کلاس‌ها و امتحانات به شکل مجازی در ترم گذشته نشان داد ابتدا باید برای این کار فرهنگ سازی شود تا دانشجو با علاقه درس بخواند.

رهنما گفت: در شرایط فعلی ما با برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی به نوعی درس را سرکوب کرده‌ایم و ارائه دروس به شکل مجازی ممکن است اثر بخشی لازم را نداشته باشند.

او افزود:اگر کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار می‌کنیم، امتحان‌ها باید به صورت حضوری باشد، همانطور که کنکور را برگزار کرده ایم، امتحان‌ها نیز باید حضوری برگزار شود، چراکه امتحان حضوری دانشجو را مجبور به درس خواندن می‌کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار