بدری در صحن علنی:

هیئت رئیسه در مقابل حواشی عملکرد مناسبی نداشته است/ دولت باید پای میز پاسخگویی بیاید

نماینده اردبیل گفت: هیئت رئیسه در مقابل حواشی گسترده علیه مجلس عملکرد مناسبی نداشته است.

هیئت رئیسه در مقابل خواشی عملکرد مناسبی نداشته است/ دولت باید پای میز پاسخگویی بیایدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری گفت: بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی حفظ شأن و منزلت و اقتدار مجلس و دفاع از حقوق و جایگاه حقوقی نمایندگان را از وظایف هیئت رئیسه می‌داند، اما متأسفانه هیئت رئیسه آنچنان که باید و شاید در این خصوص رفتار نکرده است.

او ادامه داد: هیئت رئیسه در مقابل حواشی گسترده علیه مجلس عملکرد مناسبی نداشته است؛ در وهله اول با کج سلیقگی زمینه تخریب مجلس را ایجاد کرده است و در وهله دوم در مقابل هجمه‌ها سکوت می‌کند و یا در زمان نامناسب و به شکل غیر اصولی به دفاع پرداخته است. هزینه این موارد را نه فقط هیئت رئیسه، بلکه کل نمایندگان مجلس پرداخت کرده‌اند. انتظار می‌رود بهتر عمل کنند و آبروی نمایندگان مردم را به خطر نیندازند.

بدری اظهار کرد: بعد از ۵ ماه از آغاز مجلس، نشانی از تعیین راهبرد، برنامه مشخص و اولویت بندی در جلسات مجلس مشاهده نمی‌شود؛ در حالی که افزایش قیمت دلار، موج اقتصاد کشور و معیشت مردم را خوابانده و دولت هم روزه سکوت گرفته است. مجلس نباید با پرداختن به موضوع‌های فرعی دچار روزمرگی شود. انفعال مجلس در برابر بی‌اعتنائی سریالی آقای رئیس جمهور به خانه ملت در موارد متعدد و بلاتکلیفی چند ماهه وزارت صمت در شرایط تورمی کشور، به هیچ عنوان در شأن مجلس امید و انتظار مردم نیست.

نماینده اردبیل بیان کرد: سؤال رئیس جمهور با امضای ۱۵۰ نفر از نمایندگان، بلاتکلیف است و حتی به صورت یک جلسه ویژه به بررسی مسائل اقتصادی، تورم و گرانی افسار گسیخته نپرداخته‌ایم. رئیس جمهور را به مجلس نیاوردیم و مردم در آتش گرانی‌های ساعتی می‌سوزند.

او یادآور شد: دولت باید پای میز پاسخگویی بیاید، اما در خواب است و هیچ برنامه‌ای برای مسائل یاد شده ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار