اعطای تسهیلات به ۴ طرح صنایع دستی در کرمان

معاون صنایع دستی کرمان از تصویب چهار طرح صنایع دستی در رشته‌های پته دوزی، گلیم بافی، میناکاری و فیروزه کوبی برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی در استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،کاظم حسین زاده، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از تصویب ۴ طرح صنایع دستی برای دریافت تسهیلات در جلسه کارگروه اشتغال استان کرمان خبر داد.

او با اشاره به اینکه چهار طرح صنایع دستی مربوط به شهرستان‌های زرند، بردسیر و بافت برای دریافت تسهیلات به مبلغ ۵۱۰ میلیون تومان به بانک عامل معرفی شده اند، افزود: این طرح‌ها شامل رشته‌های پته دوزی، گلیم بافی، میناکاری و فیروزه کوبی می‌باشند.

حسین زاده با بیان اینکه این تسهیلات برای ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدکنندگان پشتیبان ارائه می‌شود، بیان کرد: در این طرح حمایتی، اولویت با افراد پشتیبان است؛ زیرا این افراد می‌توانند مراحل آموزش، تولید و تجارت صنایع دستی را به خوبی هدایت کنند.

او بیان داشت: استان کرمان دارای ۷۰ هزار هنرمند و صنعتگر در ۶۴ رشته صنایع دستی است که بیشتر آن‌ها به صورت خانگی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار