خراسان جنوبی جزو امن‌ترین استان‌های کشور برای سرمایه گذاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی جزو امن‌ترین استان‌های کشور برای سرمایه گذاری است.

عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: بنا به گزارش دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر (پایش امنیت سرمایه گذاری در ایران طی فصول سال ۹۸) خراسان جنوبی و یزد امن‌ترین استان‌های کشور برای سرمایه گذاری هستند.

او با تأکید بر این که خراسان جنوبی قبل از این هم به عنوان اولین استان امن کشور معرفی شده بود، افزود: برای رسیدن به این موفقیت تلاش‌های فراوانی توسط شخص استاندار، حوزه اقتصادی استانداری و دستگاه‌های اجرایی مختلف صورت گرفته است.

عابدی تصریح کرد: برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از جمله اقداماتی است که به صورت مکرر انجام شده تا مشکلات و موانع سد راه تولید کنندگان حل و فصل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: بر اساس آمار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور تحقق ۲ هزار و ۸۸۳ پرونده متقاضی از محل تسهیلات روستایی و عشایری ۳۸۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده که به واسطه استمرار نظارت‌ها علیرغم محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، با کمترین میزان انحراف روبرو بوده است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: تسهیلات روستایی و عشایری در مناطق مرزی با کارمزد ۴ درصد و در دیگر مناطق با کارمزد ۶ درصد به متقاضیان پرداخت شده است.

عابدی از ایجاد زیرساخت‌های لازم برای دسترسی راحت‌تر متقاضیان کسب و کار به مجوز‌های مورد نیاز هم به عنوان عاملی مؤثر در امنیت خاطر سرمایه گذاران یاد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: به این منظور سامانه‌های یاور، دادور و نقشه استعلامات صدور مجوز در استان فعال شده و به زودی نیز پنجره فیزیکی کسب و کار نیز راه اندازی می‌شود.

او افزود: از طریق این سامانه ها، متقاضیان کسب و کار می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن استعلامات مورد نیاز خود را از دستگاه‌های اجرایی دریافت کنند.

عابدی تصریح کرد: این اقدام روند اجرای کار را از زمان ارائه طرح و اقدام به عملیاتی کردن آن تا تحقق برنامه مورد نظر سرمایه گذار کوتاه‌تر می‌کند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار