فرماندار نیشابور خبرداد؛

ابتلای ۳۸ دانشجوی خوابگاهی دانشکده علوم پزشکی نیشابور به کرونا

فرماندار نیشابور گفت: ۲۷ درصد از دانشجویان خوابگاهی دانشکده علوم پزشکی نیشابور به کرونا مبتلا شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا قامتی فرماندار نیشابور گفت: در پی ابتلای تعدادی از دانشجویان خوابگاهی دانشکده علوم پزشکی نیشابور به کرونا، غربالگری کل دانشجویان خوابگاهی در تاریخ ۱۶ مهر ماه انجام شد.

او افزود: از مجموع ۱۳۶ دانشجوی خوابگاهی که از تاریخ ۱۵ شهریور ماه تا کنون در خوابگاه‌ها در رفت و آمد بوده‌اند، تست کرونای ۳۸ نفر مثبت اعلام شده است.

فرماندار نیشابور ادامه داد: از این تعداد ۲۳ تست مثبت مربوط به دانشجویان دختر و ۱۵ تست نیز مربوط به دانشجویان پسر بوده است.

قامتی بیان کرد: خوشبختانه در بین موارد مثبت هیچگونه مریض بدحالی که نیاز به بستری داشته باشد نداشتیم و از مجموع ۳۸ نفر مبتلا، ۲۳ نفر بدون علامت بودند و فقط ۱۵ نفر علائم بیماری را بروز دادند.
بیشتربخوانید


او با بیان اینکه پس از شناسایی موارد مبتلا، بلافاصله دانشجویان در خوابگاه‌ها قرنطینه شدند، تصریح کرد: امکانات مورد نیاز برای این دانشجویان فراهم شده و تحت نظارت کامل دانشکده علوم پزشکی هستند و در حال حاضر نیز روز‌های پایانی قرنطینه را سپری می‌کنند.

فرماندار نیشابور تاکید کرد: بعد از بازگشایی خوابگاه‌ها، نظارت کامل بر رعایت اصول بهداشتی در این محیط اعمال شده و علاوه بر اینکه ظرفیت خوابگاه‌ها نسبت به قبل ۵۰ درصد تقلیل یافته، تغذیه دانشجویان نیز تحت نظارت کامل است.

قامتی با اشاره به اینکه علت ابتلای دانشجویان خوابگاهی، فقط شرایط حاکم بر خوابگاه‌ها نیست بلکه مراودات روزانه و ارتباط افراد، با محیط خارج از خوابگاه را نباید نادیده گرفت، اظهار کرد: بیشتر دانشجویانی که در حال حاضر در خوابگاه‌ها ساکن هستند، دانشجویان ترم آخر اند که دوره کارآموزی خود را سپری می‌کنند.

انتهای پیام//ر. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.