الحوثی: آمریکا در امور یمن دخالت مستقیم دارد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: اسناد منتشر شده از پست‌های الکترونیکی کلینتون ثابت می‌کند که آمریکا در امور داخلی یمن دخالت مستقیم دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی الحوثی، رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: اسناد منتشر شده از پست‌های الکترونیکی هیلاری کلینتون ثابت می‌کند که آمریکا در امور داخلی یمن دخالت مستقیم دارد.

محمد علی الحوثی در توئیتی در حساب کاربری خود در پایگاه اجتماعی توئیتر نوشت: اسنادی که از هیلاری کلینتون منتشر شده است دو واقعیت مختلف را نشان می‌دهد:

- شخصیت‌های انقلابی احزاب با کنترل آمریکایی‌ها جابجا می‌شوند!
- انقلابی‌های جنبش انصار الله یمن، با قدرت خالص مردم یمن پشتیبانی می‌شوند.
- انقلاب احزابی که در آن  طرح‌ها و ابتکار‌ها مطرح می‌شود، در واقع برنامه ریزی شده آمریکایی هاست!
- انقلاب فرزندان شما، یعنی انصارالله یمن طرفداران و برنامه‌های آمریکایی‌ها را با هم سرنگون کرده و در هم شکسته است. پس ‌ای مردم یمن جنایات تجاوز‌های آمریکا به کشور یمن را دریابید.

محمد علی الحوثی ادامه داد: نامه‌های الکترونیکی هیلاری کلینتون گواهی است بر دخالت آشکار آمریکا در امور داخلی یمن و ادامه فعالیت‌های مزدوران برای اهدافی است که از سوی استعمارگران برای آن‌ها تعیین شده است. مزدوران به خاطر پول و کشور‌های متجاوز آمریکا، عربستان سعودی، امارات و متحدانش در یمن (با اهدافی دیگر)، کشور را نابود کردند و برای کشتن مردم یمن با هم توافق کردند، بنابراین مرتکب جنایت جنگی شدند.

محمد علی الحوثی در توئیت دیگری درباره آزادی اسیران یمنی نوشت: ما از همه مواضع بین المللی که حمایت خود را از آزادی اسیران اعلام کردند و خرسندی خود را از این اتفاق نشان دادند، استقبال و تشکر می‌کنیم. ما همچنین تأکید می‌کنیم که این پرونده از موضوعی بشردوستانه برخوردار است. ما آماده برای مبادله همه اسرا، از جمله محمود الصباحی و دیگران هستیم. همچنین ما بار دیگر از کمیسیون مستقل درخواست می‌کنیم که در مورد شکنجه‌هایی که اسیران در بازداشتگاه‌های متجاوزان متحمل شدند، تحقیق کند.

محمد علی الحوثی در توئیت دیگری نیز نوشت: آنچه فرزندان جمهوری یمن و مدافعان آن را از دیگران متمایز می‌کند این است که از هر اقدامی برای مقابله با تجاوز آمریکا، عربستان سعودی، امارات و متحدان آن‌ها، چه کوچک و چه بزرگ فروگذار نمی‌کنند، زیرا آن‌ها ارزش و تأثیر این مقابله و مقاومت را می‌دانند و آن‌ها برای انجام وظیفه جهادی و مسئولیت خود در قبال این جنایت‌ها ایستادگی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار