مقام عراقی: آمریکا به دنبال حذف الحشد الشعبی است

یک عضو برجسته ائتلاف دولت قانون عراق از تصمیم آمریکا برای حذف الحشد الشعبی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک عضو برجسته ائتلاف دولت قانون به رهبری «نوری المالکی» نخست وزیر پیشین عراق اعلام کرد: آمریکا طرح ویژه‌ای را برای حذف الحشد الشعبی با استفاده از قوه قهریه آماده کرده است.

«سعد المطلبی» امروزیکشنبه در گفتگو با تلویزیون «النجباء» عراق افزود که این طرح نه تنها به دست مقامات عراقی، بلکه به دست برخی جریان‌های سیاسی عراقی نیز رسیده است.

وی در ادامه سخنان خود اعلام کرد: برخی نهاد‌های دولتی آمریکا به این باور رسیده اند که الحشد الشعبی را فقط می‌توان با استفاده از زور و نیروی نظامی از صحنه عراق حذف کرد.

المطلبی تصریح کرد: بر همین اساس، یکی از برنامه‌ها در این راستا ایجاد نوعی درگیری بین نیرو‌های الحشد الشعبی با دیگر نیرو‌های مسلح عراق به ویژه ارتش عراق است.

او همچنین درباره ابعاد طرح آمریکا برای پایان بخشیدن به حضور الحشد الشعبی با استفاده از قوه قهریه گفت: واشنگتن برنامه حذف فیزیکی برخی فرماندهان ارشد الحشد الشعبی و همچنین ایجاد درگیری مسلحانه با دیگر نیرو‌های مسلح عراق را طراحی کرده است تا در مرحله بعدی، زمینه حذف نهایی الحشد الشعبی به دست مقامات عراقی از صحنه فراهم شود.

این عضو برجسته ائتلاف دولت قانون همچنین اعلام کرد به درستی نمی‌داند تاکنون کدام مقامات عراقی با این طرح آمریکا موافقت کرده و کدامیک موافقت نکرده اند؛ اما اصل طرح برای حذف الحشد الشعبی با استفاده از قوه قهریه تعریف شده است.
وی ادامه داد که این طرح آمریکایی از طریق برخی منابع آمریکایی به دست تعدادی از جریان‌های سیاسی عراقی نیز رسیده است.

ین عضو برجسته دولت قانون عراق در عین حال ایجاد درگیری بین نیرو‌های الحشد الشعبی و ارتش عراق را خیالی بیهوده دانست و افزود: به هیچ وجه نیرو‌های ارتش حاضر نیستند با الحشد الشعبی که اعتبار خود را از ملت عراق گرفته، درگیر شده یا برخورد کنند.

در این گزارش همچنین آمده است که آمریکا می‌کوشد عراق را بر اساس برنامه‌ها و سیاست هایش برای بعد از خروج نیرو‌های نظامی اش از خاک این کشور در طول سه سال آینده، آماده کند و بر همین اساس به دنبال از بین بردن همه عوامل و نیرو‌های مخالف خود در عراق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
امریکا غلط کرده خودش نابودشدنی است
-
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
پس شما چه کاره هستید که این ظالمان برای شما تصمیم می گیرند اصلا این تروریست ها از ان طرف دنیا امدند این طرف دنیا چه کار دارند
آخرین اخبار