توسعه پایدار و امنیت رابطه متقابل دارند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت:امنیت شرط لازم برای توسعه پایدار است و توسعه پایدار هم خود زمینه ساز و گسترش دهنده امنیت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت:سازمان پلیس در تمامی کشور‌های جهان در فرایند تامین امنیت و مبارزه با تهدیدات آن نقش ایفا می‌کند.

او افزود:این نیرو که محبوب مردم است به مثابه یکی از نهاد‌های مهم و بنیادین اجتماعی دارای وظایف و ماموریت‌ها در فرآیند امنیت و مراقبت از آن است.

او با اشاره به ایفای نقش پلیس در عرصه‌های مختلف و حوادث غیر مترقبه و سوانح گفت:براساس اسناد بالا دستی و از دیدگاه الگوی توسعه پایدار و چشم انداز آن ماهیتی چند بعدی دارد و شرایط تحقق آن هم چند بعدی خواهد بود در این میان وجود امنیت از جایگاه و ویژگی خاص برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه اگر امنیت نباشد از توسعه خبری نیست ادامه داد: جامعه ایمن؛ امروزه خواست تمامی آحاد مردم است و امنیت رفیع‌ترین ارزش در جامعه به حساب می‌آید.

 حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: امنیت را باید کالایی بدانیم که سرمایه گذاری در هر مقطعی برای آن قابل توجیه است.

او خاطرنشان کرد: برقراری امنیت لازمه هر جامعه‌ای است و دولت‌ها وظیفه تامین آن را بر عهده دارند و مردم هم امنیت فیزیکی و رفاه اقتصادی و اجتماعی را از نهاد‌های سیاسی جامعه مطالبه می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار