مدیرکل راه و شهرسازی قم اعلام کرد؛

آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن استان قم

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: برای ۲۲۵۰ نفر در پروژه طرح اقدام ملی مسکن استان قم افتتاح حساب انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حسن صبوری،مدیرکل راه و شهرسازی قم  با اشاره به اجرای پروژه طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد: از پارسال برنامه‌ریزی پیرامون اطرح در قم شکل گرفت و سهمیه استان در ساخت واحد‌های مسکونی، ۴۴۰۰ مورد تعریف شد.

او افزود: به طور کلی در اجرای پروژه طرح اقدام ملی مسکن ۱۱ پروژه تعریف شد که ۶ مورد از آن موفق به اخذ پروانه شده است و در مجموع ۴۰۰۰ واحد مسکن در شهر قم و ۴۰۰ واحد در شهر‌های اطراف ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی قم با بیان این که برای ۲۲۵۰ نفر از متقاضیان در پروژه طرح اقدام ملی مسکن قم افتتاح حساب انجام شده است،گفت:واریز نکردن  به موقع مبالغ طرح اقدام ملی مسکن موجب حذف متقاضی می‌شود.

صبوری عنوان کرد: در حال حاضر نیز آماده‌سازی طرح ملی مسکن آغاز شده است و پیشرفت فیزیکی خوبی را در برخی از پروژه‌ها به لحاظ آماده‌سازی شاهد هستیم.

او ادامه داد:برخی از پروژه نیز روند ساخت آن‌ها آغاز شده است و  اراضی ۱۷ هکتاری پردیسان استعداد ساخت ۱۶۰۰ واحد مسکونی را دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم عنوان کرد: در این طرح مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام با نرخ ۱۸ درصد تعیین شده است و برآنیم تا با کاهش سود موافقت شود تا شهروندان بتوانند از تسهیلات بهتری در جهت خانه‌دار شدن استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در مورد شرایط مورد نیاز متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن گفت: هر یک از متقاضیان باید ۴ شرط لازم را برای ثبت نام در این طرح داشته باشند که بومی بودن، ۵ سال سکونت در قم، سبز بودن فرم جیم و دریافت نکردن امکانات دولتی در تامین مسکن و نداشتن ملک به نام  از جمله این موارد است.

او بیان کرد: به لحاظ آغاز طرح و پالایش افراد و روند پیشرفت آماده‌سازی از بسیاری از استان‌ها جلوتر هستیم و کار با سرعت بالایی پیش می‌رود.

صبوری عنوان کرد: عمده پرو‌ژه طرح اقدام ملی مسکن در پردیسان قم است، اما در جهت ظرفیت‌سازی اراضی روبروی دانشگاه آزاد نیز برای طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده است و ستاد اجرای فرمان امام به این طرح ورود پیدا خواهد کرد، ضمن این که بنیاد مسکن انقلاب نیز آماده‌سازی و اجرای ۲ هزار واحد مسکونی را برعهده دارد.

او اظهار کرد: متقاضیان با وارد کردن شماره ملی در سامانه می‌توانند از روند اجرای طرح و دریافت اطلاعات لازم در خصوص پروژه و وضعیت پیشرفت اطلاع یابند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار