اولیانوف: خط مشی روسیه برای تجارت تسلیحاتی متاثر از تهدید‌های آمریکا نیست

دیپلمات ارشد روسیه اعلام کرد دولت مسکو در تدوین خط مشی تجارت تسلیحاتی خود با دیگر کشور‌ها از جمله ایران، اهمیتی به تحریم‌های آمریکا نمی‌دهد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران و توسل آمریکا به ابزار رنگ باخته تحریمی خود علیه کشور‌های طرف تجارت تسلیحاتی با جمهوری اسلامی ایران واکنش نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین را به همراه داشت.

میخائیل اولیانوف با درج پیام تحلیلگر برجسته آمریکایی در خصوص تحریم کشور‌هایی که محدودیت تسلیحاتی ایران را نقض می‌کنند، در حساب توئیتر خود آورد: گمان می‌کنم که همه تحریم‌های قابل تصور ایالات متحده علیه بخش دفاعی خود را داشته ایم. آیا واقعاً فکر می‌کنید که ما نگران تصمیمات ایالات متحده هستیم؟ خط مشی ما در کل با عوامل دیگر تعیین می‌شود و نه به واسطه تهدید‌های شما.

ریچارد گلدبرگ، عضو بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در واکنش به منقضی شدن تحریم‌های تسلیحاتی ایران و همنوا با وزیر خارجه آمریکا گفت اگر یک شرکت روسی یا چینی برای فروش سلاح به ایران تلاش کند، آن شرکت و کلیه نهاد‌های حامی در این تبادل تحت تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرند.

تهدید‌های تحریمی که البته روز گذشته اول بار از زبان مایک پمپئو در واکنش به ناکامی خود در به سرانجام رساندن پروژه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران شنیده شد. وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه خشم و ناراحتی خود از پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران را با توسل به ابزار همیشگی دولت متبوعش یعنی تهدید به تحریم ابراز کرد.

مایک پمپئو که ناکامی بزرگی را در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران به نام خود ثبت کرده است، روز یکشنبه در واکنش به منقضی شدن این تحریم‌ها تهدید کرد آمریکا از اختیارات خود برای وضع تحریم علیه هر فرد یا نهادی که به عرضه، فروش یا انتقال سلاح از مبدا ایران یا به این کشور مبادرت کند، استفاده خواهد کرد.

هر چند دولت آمریکا و به طور ویژه وزیر خارجه آن اهتمام خاصی را صرف جلوگیری از انقضای تحریم‌های تسلیحاتی ایران کرد، اما ساعت ۳:۳۰ بامداد روز (یکشنبه ۱۸ اکتبر) بر اساس توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام محدودیت‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران پس از ۱۰ سال به پایان رسید. بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ از این به بعد واردات و صادرات تسلیحات از مبدا و به مقصد ایران هیچ محدودیتی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار