تامین ۲۱۰ لیتر بر ثانیه آب برای شهرک‌های صنعتی استان اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از تامین ۲۱۰ لیتر بر ثانیه آب برای شهرک‌های صنعتی استان اردبیل خبر داد.

محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: با توجه به محدودیت منابع آب استان، تامین آب صنایع از اولویت‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی است که به همین منظور تخصیص آب مورد نیاز صنایع از برنامه‌های اصلی مسئولان استانی است.

او افزود: برای شهرک‌های صنعتی، تاکنون ۲۱۰ لیتر بر ثانیه آب تامین شده است که در تقریب به اکثر شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، مشکلی از نظر تامین آب واحد‌های تولیدی نداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: در چند شهرک صنعتی در تامین آب واحد‌های صنعتی در مضیقه هستیم که با همکاری سازمان‌های مربوطه و با مساعدت مسئولان استانی، این مشکل در حال برطرف شدن است.

اهلی تامین آب برای نواحی صنعتی جدید را از جمله برنامه‌های این شرکت برای حضور سرمایه گذاران در این نواحی برشمرد و افزود: در سال جدید میزان ۷ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب شهرک‌های صنعتی اضافه شد که برنامه‌های آتی این شرکت بر مبنای تامین آب واحد‌های صنعتی ادامه خواهد داشت.

او احداث تصفیه خانه‌های صنعتی در شهرک‌های صنعتی را گام موثری برای کاهش آلایندگی زیست محیطی صنایع و همچنین تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهرک‌های صنعتی دانست و تصریح کرد: یکی از منابعی که می‌توان برای آبیاری فضای سبز شهرک‌های صنعتی استفاده کرد پساب خروجی تصفیه خانه هاست که بدین منظور استفاده از پساب خروجی برای آبیاری فضای سبز شهرک صنعتی اردبیل (۲) در اولویت برنامه‌های کاری شرکت شهرک‌های صنعتی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از دیگر کار‌های انجام شده برای کاهش مصرف آب در شهرک‌های صنعتی را تامین زیرساخت‌های لازم برای آبیاری تحت فشار و قطره‌ای فضای سبز و نصب کنتور‌های حجمی در خروجی مخازن آب شهرک‌های صنعتی برشمرد و افزود: نصب کنتور‌های حجمی در خروجی مخازن آب با هدف مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت آب انجام می‌شود که تاکنون این کنتور‌ها در سه شهرک صنعتی استان عملیاتی شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.