حاکمیت جوی پایدار تا ظهر فردا در اردبیل/ دمای هوا کاهش می‌یابد

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از حاکمیت جوی پایدار تا ظهر روز سه شنبه در سطح استان اردبیل خبر داد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی تداوم استقرار جوی پایدار تا ظهر روز سه شنبه (۲۹ مهر) در استان است؛ بر این اساس آسمان در غالب ساعات صاف تا قسمتی ابری توام با وزش باد جنوبی (ملایم تا متوسط) بویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان اردبیل خواهد بود.

او افزود: تغییرات دمایی نیز تا صبح فردا قابل توجه نخواهد بود، اما از بعدازظهر روز سه شنبه (۲۹ مهر) با نفوذ زبانه‌های پرفشار بتدریج بر میزان ابرناکی افزوده شده و از دمای هوا کاسته خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: طی روز چهارشنبه (۳۰ مهر) با تقویت پرفشار خزری که با جریانات مرطوب همراه است و نیز گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو، جوی ناپایدار و آسمان نیمه ابری تا ابری توام با مه، وزش باد خزری تند و بارش باران (گاهی بصورت رگبار) در غالب مناطق (بویژه نواحی شمالی و مرکزی استان) حاکم می‌شود.

محمدی افزود: روند کاهشی دما طی روز چهارشنبه همچنان تداوم خواهد یافت و هوای نسبتاً سردی در نواحی مرکزی و جنوبی استان انتظار می‌رود.

او اظهار داشت: از روز پنجشنبه (۱ آبان) از شدت ناپایداری و ابرناکی کاسته شده و تا اوایل هفته آینده ضمن افزایش دما (بویژه در طول روز) جوی پایدار در استان پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.