دانش آموزان تهدیدهای "مومو" را جدی نگیرند

رئیس پلیس فتا زنجان از والدین خواست تهدید‌های "مومو" را جدی نگرفته و فرزندان خود را از نگرانی‌های این چالش دور کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سرهنگ آدینه لو رئیس پلیس فتا زنجان با بیان اینکه  طی چند روز گذشته شاهد مطرح شدن چالش "مومو" در فضای مجازی بوده ایم، گفت: برخی کاربران که بیشتر آن‌ها را دانش آموزان تشکیل می دهند، پیام‌هایی حاوی محتوا و تصاویر مومو دریافت کرده اند. 

او افزود: تاکنون چندین مورد شکایت از سوی والدین دانش آموزان زنجانی در مورد تماس‌های مشکوک به پلیس فتای استان زنجان واصل شده که بلافاصله اقدامات لازم در این مورد صورت گرفته است.

رئیس پلیس فتا از والدین خواست تا در صورت برخورد فرزندشان با محتوای "مومو" نگرانی آن‌ها را کاهش داده و موارد مشکوک را حتما به پلیس فتا اطلاع دهند تا فورا  نسبت به شناسایی افراد مزاحم اقدام شود.

سرهنگ آدینه لو به دانش آموزان و والدین توصیه کرد در صورت هرگونه تماس مشکوک از جواب دادن به آن خودداری کرده و اکانت مورد نظر را مسدود و در صورت ادامه نسبت به تعویض سیم کارت خود اقدام کنند.

او موج جدید مزاحمت‌های موسوم به "مومو" را ناشی از افزایش حضور دانش آموزان در بستر اینترنت دانست و افزود: دانش آموزان تا حد امکان از پیام رسان‌های خارجی استفاده نکنند و مراقبت‌های لازم را انجام دهند و در صورتی که به هر دلیل نیاز به استفاده از بستری دیگر غیر از برنامه شاد بود از پیام رسان‌های داخلی استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان از هموطنان خواست: هرگونه مشکل و موارد مشکوک در فضای مجازی را با سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir یا شماره تماس ۱۱۰ و ۶-۰۲۴۲۱۸۲۱۵۸۱ در میان بگذارند.

 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.