هایکو ماس: اکتشاف اخیر ترکیه در مدیترانه غافلگیری بسیار بدی بود/ تحریم‌های آتی به رفتار این کشور بستگی دارد

وزیر خارجه آلمان در مصاحبه اخیر خود به اکتشافات جدید ترکیه در دریای مدیترانه واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با یک روزنامه یونانی به اقدام جدید ترکیه در انجام اکتشاف گاز طبیعی در دریای مدیترانه واکنش نشان داد.

این مقام ارشد آلمان اقدام ترکیه در انجام دوباره امور اکتشاف گاز طبیعی در نزدیکی جزیره «کاستلوریزو» یونان در شرق دریای مدیترانه را «غافلگیری خیلی بد» خواند.

ماس در بخشی از مصاحبه خود در این باره گفت: «اقدام اخیر ترکیه غافلگیری ما را به همراه داشت. غافلگیری بسیار بد. کم و زیاد کردن تنش‌ها واقعا غیرقابل درک است؛ این یعنی به یک بن‌بست خواهیم رسید.»

او سپس به تحریم‌های احتمالی بروکسل علیه ترکیه در ماه دسامبر (آذر) نیز اشاره کرد و افزود: «این تحریم‌ها بخشی از ابزار دیپلماتیک ما هستند، اما باید با احتیاط از آن‌ها بهره ببریم. آیا درباره ترکیه به این مرحله رسیده‌ایم؟ یا ممکن است به آن برسیم؟ این بستگی به رفتار آنکارا دارد.»

وزیر خارجه آلمان همچنین گفت: «تا ماه دسامبر و زمان برگزاری نشست شورای اتحادیه اروپا برنامه‌ای سنجیده و مشخص تعیین کرده‌ایم. اما این بستگی به ترکیه دارد که به ما بپیوندد. تصمیم ما در ماه دسامبر مشخص خواهد شد.»

دلیل اصلی بالا گرفتن تنش‌ها میان ترکیه و یونان، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار