کشفیات بالای مواد مخدر در شهرستان زنگ خطر است

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان ویژه میانه با بیان اینکه در حال حاضر شاهد کشفیات بالا در داخل شهرستان هستیم گفت: این امر زنگ هشدار و خطری برای قشر‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمدرضا مشایخی معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان ویژه میانه  گفت:باید شعار پیشگیری را با روش‌های مختلف نهادینه کنیم تا میزان امتناع از مصرف در بین اقشار مختلف را افزایش دهیم که این امر نیازمند همراهی و همکاری مردم و تمامی ادارات و اعضای کمیته‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

او بر احصای موارد و نارسایی‌های موجود در حوزه پیشگیری و مقابله با استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی مقابله با مواد مخدر تاکید کرد و افزود:باید با برنامه ریزی، تجارب دستگاه‌های مختلف و ایجاد مبانی پایه‌ای و اعتقادی راسخ در بین خانواده‌ها به تربیت اولادی سالم و صالح کمک کرد که این مساله یکی از اقدامات مهم در حوزه پیشگیری است.

او با تاکید بر اینکه مردم باید صدای زنگ خطر تهدید جدی مواد مخدر را بشنوند، از ادارات مختلف از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه ها، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شبکه بهداشت و بهزیستی خواست تا در میان گروه‌های هدف برای موفقیت در حوزه پیشگیری و مقابله، یاری رسان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باشند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان ویژه میانه خاطرنشان کرد: مرکز «ان ای» (انجمن معتادان گمنام) نیز با نقش سازنده خود می‌تواند در حوزه پیشگیری موثر واقع شود، زیرا افراد بهبود یافته می‌توانند به عنوان الگو در جامعه با انتقال تجربیات خود به قشر‌های مختلف از آلودگی آن‌ها به مواد مخدر پیشگیری کنند.

مشایخی  علمی، اجتماعی و هیجانی کردن موضوع مواد مخدر را حلقه مفقوده شهرستان و نیازمند دانش ویژه خود خواند و از دانشگاه‌ها خواست با ورود صحیح به حوزه پیشگیری و حساس سازی مساله، انتظارات شهرستان در بین جامعه هدف را برآورده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.