افزون‌بر ۱۰۰ هزار راس دام در ایرانشهر واکسینه شدند

رییس اداره دامپزشکی ایرانشهر گفت: افزون‌بر ۱۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین از ابتدای امسال تا کنون علیه انواع بیماری‌های دامی در این شهرستان به طور رایگان واکسینه شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سید محمد امین حسینی رییس اداره دامپزشکی ایرانشهر اظهارداشت: بیش‌از ٣٠ هزار راس دام سبک و سنگین در شهرستان ایرانشهرمورد پایش و مراقبت انواع بیماری‌ها قرار گرفتند.

او افزود: دامپزشکی ایرانشهر با هدف آشنایی شهروندان و دامداران با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ۵۵ کلاس و کارگاه‌ آموزشی را امسال برگزار کرده که در این کارگاه‌ها ۲ هزار نفر از روستاییان و دامداران آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

رییس اداره دامپزشکی ایرانشهر گفت: اجرای عملیات‌های واکسیناسیون دام و طیور، بازدید از مرغداری‌ها و دامداری‌ها برای مراقبت از بیماری‌ها، بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها، رستوران‌ها و مراکز عرضه لبنیات سنتی بخش دیگری از فعالیت‌های اداره دامپزشکی در راستای مبارزه با هرگونه بیماری است.

او با بیان اینکه بیماری تب مالت از مهمترین بیماری‌های مشتک میان انسان و دام است افزود: فردی که مبتلا به این بیماری شود چنانچه به موقع مورد درمان قرار نگیرد به طور حتم فوت خواهد کرد.

حسینی با بیان اینکه واکسیناسیون به طور رایگان انجام می‌شود، از دامداران خواست تا همکاری لازم را با گروه‌های اعزامی دامپزشکی به منظور واکسیناسیون دام داشته باشند.

ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار- میلک واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار