برداشت صیفی‌جات خارج از فصل در فنوج آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی فنوج گفت: کار برداشت محصولات صیفی‌جات خارج از فصل با کدو و بادمجان در این شهرستان شروع شد.

عیسی قاضی مدیر جهادکشاورزی فنوج  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: کار کاشت محصولات خارج از فصل  در فنوج از اواسط مرداد با کشت محصول گوجه فرنگی شروع شده و تاکنون ۳۰۰هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه به کشت این محصولات اختصاص یافته است.

او  عمده محصولات پاییزه کشت شده را گوجه فرنگی، پیاز، بادمجان، کدو وخیار عنوان کرد و افزود: کشاورزان فنوج در سالجاری ۱۲ هزارتن انواع محصولات خارج از فصل برداشت و روانه بازار مصرف کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی فنوج تصریح کرد: تمام اراضی کشت پاییزه شهرستان مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری (آبیاری تیپ) است.

افزون بر ١٠٠ هکتار پیاز خارج از فصل در بمپور کشت شد

مدیر جهاد کشاورزی بمپور در جنوب سیستان و بلوچستان نیز گفت: در سالجاری حدود ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت پیاز خارج از فصل اختصاص می‌یابد.

محمداکرم هادیانی افزود: بیش از ۹۰ درصد پیاز شهرستان بصورت نشایی کشت می‌شود که خزانه‌گیری آن در ابتدای مرداد بوده و کار انتقال نشا نیز از نیمه اول مهر شروع شده و تا اوایل آبان‌ ادامه دارد.

او ‌ بابیان اینکه برداشت پیاز از اواسط اسفندماه سال‌جاری آغاز می شود و تا اوایل اردیبهشت سال بعد ادامه دارد، پیش بینی کرد: بیش از هفت هزار تن پیاز تولیدی بمپور به بازار عرضه ‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی بمپور ادامه داد: در سالجاری حدود ۱۲۰هکتار از این اراضی به روش تحت فشار و با استفاده از آبیاری تیپ کشت خواهند شد که علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب عملکرد در واحد سطح نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار