پیشگیری کوتاه‌ترین راه در حوزه آسیب‌های اجتماعی است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیشگیری کوتاه ترین، به صرفه ترین و عقلانی ترین راه در حوزه آسیب های اجتماعی است و باید بیشترین تمرکز و انرژی برای منابع در حوزه پیشگیری انجام شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علی زینی وند معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان های مردم نهاد که با حضور تشکل های حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: پیشگیری کوتاه ترین و به صرفه ترین را در حوزه آسیب‌های اجتماعی است که امیدواریم سیاست‌گذاری‌های دولت در این حوزه توسعه پیدا کند.

او گفت: در حوزه درمان نیز مراکز متعددی در استان فعالیت می کنند و بدلیل اینکه عملکردها در حوزه پیشگیری خوب نبوده، افرادی آسیب می بینند و راهی جز نگهداری و درمان آنها وجود ندارد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در حوزه درمان دستگاه های دولتی نمی توانند به صورت مستقیم نقش‌آفرین باشند اما زمینه را برای حضور مردم و تشکل‌ها و فعالان این حوزه باید فراهم کنند و نهایت تسهیلگری و کمک را در این حوزه داشته باشند.

او  بیان کرد: مهمترین مساله در چرخه درمان آسیب ها، مساله پسا درمان است و پس از مرحله درمان، فرد آسیب دیده را نباید رها کرد و باید در این حوزه در استان پایلوت ایجاد و تلاش کنیم که فرد آسیب دیده پس از درمان دوباره به چرخه آسیب برنگردد.

زینی وند گفت: ادامه این چرخه بر عهده حوزه درمان نیست و کسانی که در حوزه درمان فعالیت می‌کنند نباید وارد حوزه پس از درمان شود زیرا از کار درمان باز می مانند.

او افزود: دستگاه متولی از جمله فنی و حرفه‌ای و خیرین باید کارگاه های هدفمند تعریف و افراد آسیب دیده که درمان شده اند را جذب کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر حمایت از افراد آسیب دیده پس از درمان ، اظهار داشت: در شرایط فعلی پیدا کردن شغل مناسب برای افراد عادی جامعه سخت و برای افراد آسیب دیده ایجاد شغل بسیار سخت تر است و بدون حمایت امکان ندارد.

او ادامه داد: ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین پول ارزان را برای ایجاد اشتغال هزینه کرده‌ اما کمترین برون داد را در ازای هزینه این پول به دست آورده زیرا تصور غلط و نپخته ای در کشور وجود دارد که اگر دولت هزینه کند شغل ایجاد می‌شود.

زینی وند گفت: پول کمترین ابزار شغل است و دیدگاه، فکر و بازاریابی شغل است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار