اعلام نحوه برگزاری کلاس های سوادآموزان در کهگیلویه و بویراحمد

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: نحوه برگزاری کلاس های درس سوادآموزان در استان به دلیل شرایط کرونایی بر اساس سه وضعیت سفید، زرد و قرمز خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید حمدالله خواهش نیک معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: این کلاس‌ها به صورت حضوری، نیمه حضوری و یا غیرحضوری در استان برگزار می‌شوند.  

خواهش نیک افزود: برگزاری غیرحضوری کلاس‌های سوادآموزان در استان در قالب فضای مجازی، کلیپ‌های تدریس در سایت نهضت  سوادآموزی کشور و برنامه لوح و قلم از طریق صداوسیمای مرکز استان است.  

او بیان کرد: کلاس‌های حضوری دوره سوادآموزی در این استان به صورت ۲ جلسه نیم ساعته در هفته و دوره انتقال نیز سه جلسه نیم ساعته در هفته است.  

خواهش نیک گفت: امسال چهار هزار و ۵۰۰ بی سواد و کم سواد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در کهگیلویه و بویراحمد در دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.  

او افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد در طرح خواندن با خانواده، ۶۵۰ نفر در طرح حلقه‌های کتابخوانی، ۱۲۰ نفر در طرح آموزش  کامپیوتر و ۸۰۰ نفر نیز در طرح مهارت آموزی در ۱۶ مرکز یادگیری محلی کهگیلویه و بویراحمد شرکت می‌کنند.  

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: علاوه بر این نیز امسال ۲ هزار و ۶۶۴ سوادآموز استان زیر پوشش طرح نماز کلید بهشت قرار خواهند گرفت.   

خواهش نیک گفت: امسال فعالیت‌های سوادآموزی در استان در قالب برون سپاری و از طریق ۱۲ مؤسسه و تشکل  مردم نهاد انجام می‌شود.  

او افزود: سرانه باسواد شدن هر نفر در کهگیلویه و بویراحمد در دوره پنج ماهه هشت میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است.  

خواهش نیک بیان کرد: معلمان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در مناطق روستایی و عشایری این استان می‌توانند در فعالیت‌های سوادآموزی مشارکت کنند.  

او افزود: نام نویسی از سوادآموزان دوره‌های انتقال و تحکیم سواد در کهگیلویه و بویراحمد تا ۱۵ آذرماه ۱۳۹۹ و سوادآموزان دوره سوادآموزی نیز تا پایان دی ماه امسال ادامه دارد.  

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در کهگیلویه و بویراحمد ۹۲.۷ درصد است.  

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.