با تشدید اوضاع وخیم کرونا؛

نهاوند در فهرست شهر‌های فوق پرخطر کشور قرار گرفت

نهاوند در فهرست شهر‌های فوق پرخطر کشور ازنظر میزان ابتلا به ویروس کرونا قرارگرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،نهاوند در فهرست شهر‌های فوق پرخطر کشور ازنظر میزان ابتلا به ویروس کرونا قرارگرفته است و در این شرایط کادر درمانی و پزشکان شهرستان از وضع بحرانی این منطقه و احتمال تکمیل شدن ظرفیت دومین بیمارستان نهاوند از بیماران کرونایی خبر می‌دهند.

 وضع کرونا در موج سوم بسیار بحرانی‌تر از موج اول و دوم شده است و متأسفانه عده‌ای همچنان این خطر را درک نکرده‌اند و در روز‌های گذشته نیز شاهد بودیم که در این شرایط سخت نیز عده‌ای سفر رفتن خود را تعطیل نکردند تا بر وخامت اوضاع بیفزایند.

شهرستان نهاوند در استان همدان نیز همچون مناطق قرمز کشور روز‌های خوبی را تجربه نمی‌کند و هر روز بر تعداد فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا افزوده می‌شود، اما امکانات بهداشتی شهرستان نیز محدود و تا حدی پاسخگوی همشهریان است.

به گفته دکتر دانشور رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند ظرفیت بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند تکمیل‌شده است و در بیمارستان شهید قدوسی دیگر بیمارستان  نهاوند دو بخش به بیماران کرونایی اختصاص‌یافته است که یکی از بخش‌های این بیمارستان نیز تکمیل‌شده است.

با روندی که روزانه بیش از ۱۰ نفر به بیماران کرونایی نهاوند افزوده می‌شود به نظر می‌رسد در روز‌های آینده ظرفیت بیمارستان شهید قدوسی نیز تکمیل می‌شود و معلوم نیست در شهرستان چه اتفاقی خواهد افتاد.

 وزارت بهداشت فهرست شهر‌های فوق پرخطر کرونا در کشور را دیروز اعلام کرد که نام شهرستان نهاوند نیز در این فهرست که ۵۰ شهرستان دیگر نیز قرار داشتند به چشم می‌خورد تا متوجه شویم در چه وضع بدی قرار دارد.

احتمال ایجاد بیمارستان صحرایی در نهاوند

دکتر غلامرضا مسعودی رئیس نظام پزشکی نهاوند درباره وضع بحرانی نهاوند گفت: این ویروس تغییراتی داشته و اوضاع خیلی نگران‌کننده‌تر شده است و روزانه چند مورد مشکوک به مطب  مراجعه می‌کنند.

او اظهار داشت: نگرش مردم باید تغییر کند عده‌ای بیماری خود را مخفی می‌کنند و این خیلی رفتار بدی است و مردم دلشان باید به حال خودشان و خانواده خود بسوزد تا عزیزانشان را از دست ندهند.

رئیس نظام پزشکی نهاوند  اظهار داشت: همشهریان باید بدانند بیمارستان جایی برای مریض ندارد و اوضاع خیلی خراب است و از قرمز فراتر رفته بنابراین همشهریان باید همکاری کنند به خاطر کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند.

مسعودی بابیان اینکه شهروندان از تردد‌های غیرضروری خودداری کنند، ادامه داد: همشهریان در نخستین قدم باید ماسک بزنند و شستن دست‌ها و رعایت فاصله را مدنظر داشته باشند و تهویه مناسب الآن خیلی نیاز است، چون فصل سرما است و فضا‌ها بسته‌تر است.

او افزود: الآن بیمارستان علیمرادیان جایی ندارد و بیمارستان شهید قدوسی به‌عنوان بیمارستان دوم شهرستان درگیر است و اگر این بیمارستان نیز پر شود مجبور به احداث بیمارستان صحرایی در نهاوند هستیم که اوضاع را خیلی بدتر می‌کند.

او گفت: برخی همکاران ما چند شبانه‌روز است استراحت نکردند و در این شرایط به‌خوبی نمی‌توانند کار کنند و خدمات دهند بنابراین با رعایت چند نکته ساده و مهم می‌توانیم تعداد مبتلایان را خیلی کاهش دهیم.

رئیس نظام پزشکی نهاوند اظهار داشت: از مردم درخواست می‌کنم گر دلتان به حال کارکنان بیمارستان نمی‌سوزد به حال عزیزان خودتان بسوزد، چون مسئله خیلی جدی است و خدای‌نکرده شرایطی پیش نیاید که عزیزانمان پرپر شوند و حسرت این روز‌ها را بخوریم.

منبع: گرو نهاوند

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.