هلند ایران میزبان نمایشگاه گل‌های داوودی

نمایشگاه گل‌های داوودی محلات با هزار رقم گل آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، نمایشگاه گل‌های داوودی صبح امروز سه شنبه ۲۹ مهر ماه در محل پژوهشکده ملی گل وگیاهان زینتی در شهر محلات (هلند ایران) گشایش یافت.

محمدرضا شفیعی رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی گفت: پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی افتخار دارد که دوازدهمین نمایشگاه گل‌های داوودی اصلاح شده خود را با هزار رقم در رنگ‌های گوناگون داوودی برپا کرده است.

شفیعی افزود: این نمایشگاه از امروز ۲۹ مهرماه تا ۱۰ آبانماه به مدت دوازده روز همه روزه در محل پژوهشکده ملی گل وگیاهان زینتی در شهر محلات پذیرای عموم مردم است.

او اضافه کرد: این نمایشگاه با اهداف نمایش آخرین دستاورد‌های پژوهشی و توانمندی‌های علمی گل و گیاه کشور و معرفی ۱۷۳ ژنوتیپ جدید گل داوودی پژوهشکده برای اولین بار برگزار شده است.

ایران حدود ۸ تا ۱۰ هزار گونه گیاهی یعنی بیشتر از تمامی گونه‌های موجود در اروپا تنوع ژنتیکی گیاهی دارد ودر این راستا گل داودی از محبوب‌ترین گل‌های جهان در رده چهارم جهانی قرار دارد و پر مصرف‌ترین گل در آسیای جنوب شرقی است که در چین و ژاپن در مراسم مهم از این گل استفاده می‌شود.

منابع ژنتیکی غنی بسیاری از گل‌های مهم جهان از جمله انواع لاله ها، زنبق ها، گلایل، رز، نرگس، میخک، پامچال و ... در کشور ایران است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.