مراجعه ۳ هزار و ۴۷۱ شهروند به مرکز مشاوره آرامش از ابتدای امسال تا کنون

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از مراجعه ۳ هزار و ۴۷۱ شهروند به مرکز مشاوره آرامش از ابتدای امسال تا کنون خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سرهنگ محسن عربی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: در طول این مدت ۸۷ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به دوایر مشاوره و مددکاری سطح استان به مصالحه ختم شده است .

او افزود : با تلاش کارشناسان مشاوره پلیس استان در شش ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۶۰۹ پرونده به دوایرمددکاری کلانتری‌ها و مرکز مشاوره استان ارجاع داده شده که از این تعداد ۸۷ درصد از پرونده‌های قضائی ارجاعی به این دوایر به مصالحه ختم شده است.

او افزود: مصالحه پرونده‌هایی که در کلانتری‌ها تشکیل می‌شود موجب کاهش تشکیل پرونده‌های قضائی، کاهش ماموریت‌های غیرضروری پلیس و افزایش مهارت‌های خانواده‌ها برای ادامه زندگی بهتر می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در ادامه با اشاره به اینکه در ۶ ماهه امسال بالغ بر ۳ هزار و ۴۷۱ نفر از همشهریان با مراجعه به مرکز مشاوره آرامش از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شده اند افزود: خدمات ارائه شده در مرکز مشاوره مربوط به مشکلات خانوادگی، مسائل روانشناختی و حقوقی بوده است.

او همچنین به افزایش خدمات رسانی مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان و دوایر مددکاری کلانتری‌ها در هفته ناجا، اشاره کرد و گفت: این خدمات رسانی در حوزه هایی، چون مشاوره در زمینه خانواده، روانشناختی، انتظامی، حقوقی، تحصیلی و ازدواج ارائه شده و در طول هفته ناجا نیز این خدمات از ساعت ۰۷۰۰ الی ۱۴۰۰ و بعد ازظهر هم از ساعت ۱۶۰۰ الی ۱۹۰۰ در این مرکز و دوایر مددکاری سطح استان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.