الجمهوریه: وزیر خارجه آمریکا با میشل عون تماس تلفنی داشته است

روزنامه الجمهوریه اعلام کرد پمپئو در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهور لبنان، آغاز مذاکرات برای ترسیم مرز‌های دریایی با رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، روزنامه لبنانی الجمهوریه به نقل از منابع آگاه از تماس تلفنی «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به «میشل عون» رئیس جمهور لبنان بلافاصله پس از آغاز مذاکرات با رژیم صهیونیستی برای ترسیم مرز‌های دریایی پرده برداشت.

این منابع اعلام کردند: وزیر خارجه آمریکا بلافاصله با میشل عون برای عرض تبریک به مناسبت گام برداشتن در مسیر مذاکره و آغاز گفتگو با رژیم صهیونیستی برای ترسیم مرز‌های دریایی در ۱۴ اکتبر تماس گرفت.

در این تماس درباره تفاهم دست پیدا شده درباره «توافق چارچوب» که به عنوان گام‌های نخستین گفتگو و تاکید شده که مذاکرات باید بر اساس صورتی که تمامی طرفین از جمله لبنان و رژیم صهیونیستی و میانجیگران یعنی آمریکا و سازمان ملل درباره آن توافق کرده‌اند، پیش برود.

پوپئو در این تماس تلفنی همچنین اعلام کرده است که این مذاکرات را پیگیری می‌کند و از تمامی جزئیات، به محض دستیابی به آن مطلع خواهد شد و مسیر مذاکرات را دنبال خواهد کرد.

او افزود: آمریکا به تعهدش برای ایفای نقش واسطه و تسهیل کننده مذاکرات عمل می‌کند و مادامی که به آن نیاز باشد به اجرای این تعهد ادامه خواهد داد.

به گفته منابع آگاه، میشل عون هم از حمایت پمپئو و دیوید شنکر، معاون او در امور خاورمیانه در همراهی لبنان برای ترسیم مرز‌های دریایی خود و بازگرداندن حقوق خود به صورت کامل تشکر و تاکید کرد که موضع هیئت لبنانی بر گرفته از قوانین بین المللی است و بر آنچه در دور آتی مذاکرات مطرح خواهد کرد، پافشاری می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که اهمیت موفقیت این مذاکرات برای بازگشت حقوقی که تضمین کننده منابع دریایی و زمینی بیروت است را درک می‌کند.

مایک پمپئو همچنین درباره عملیات بازسازی بندر بیروت گفتگو کرده و به ارسال کمک‌های هیئت‌ها و موسسات آمریکایی حاضر در لبنان در آینده نزدیک برای انجام این وظیفه انسانی تاکید کرد و از اختصاص مبالغی مهم برای کمک به بازسازی مناطق آسیب دیده و کمک به عبور از این بحران در سریع‌ترین زمان ممکن خبر داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار