راه اندازی کانون های جوانان جمعیت هلال احمر با هدف ارائه خدمات امداد و نجات

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: ۵۹۹کانون جوانان جمعیت هلال احمر در استان برای انجام ماموریت‌های امدادی، اجتماعی و عام المنفعه فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سیاوش غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان  با اشاره به فعالیت  ۵۹۹ کانون جوانان جمعیت هلال احمر در سراسر استان گفت: توسعه مشارکت جوانان در تصمیم گیری‌ها و فعالیت‌های مربوط به آن‌ها و تربیت و آموزش جوانان در انجام خدمات امدادی و عام‌المنفعه از مهمترین اهداف حوزه جوانان هلال احمر بوده و با جذب سنین ۶ تا ۳۵ سال، آن‌ها را برای انجام ماموریت‌های امدادی، اجتماعی و عام المنفعه در کانون‌های مختلف سازماندهی می‌کند.

او  با اشاره به نقش جوانان در فعالیت‌های جمعیت هلال احمر ، افزود: جوانان نقش مهم و پررنگی در برنامه‌های جمعیت هلال احمر دارند و می‌توانند با  آموزش‌های مختلف و ورود به عرصه امداد و نجات باعث تقویت این حوزه شده و موجبات خدمات بهتر به مردم را فراهم سازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: یکی از مسائلی که به عنوان امری مهم و اساسی انتظار می‌رود، فراگیری روزآمد آموزه‌های امدادی و ایجاد نظم و ترتیب در کار‌ها و فعالیت‌های هلال احمر است که می‌تواند باعث تسهیل در ارائه خدمت به مردم شود.

غلامی  افزود: در استان  ۵۹۹ کانون جوانان وجود دارد که اعضای آن در شاخه‌های غنچه‌های هلال، دانش آموزی، دانشجویی، شاخه آزاد، طلاب و روستایی سازماندهی و فعالیت می‌نمایند.

او  با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان هلال احمر گیلان در سامانه سازمان جوانان ، گفت: تاکنون ۲۷هزار و۲۰۸ نفر از جوانان گیلانی در سامانه سازمان جوانان هلال احمر ثبت نام کرده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان افزود: تولید و توزیع رایگان ماسک میان مردم در ایام شیوع کرونا، اجرای طرح نذر سلامت خادمان حسینی، اجرای طرح استانی نذردانش و برگزاری مراسم تحلیف جوانان به عنوان امدادگران با رعایت موازین و دستورالعمل های بهداشتی از جمله اقدام های حوزه جوانان جمعیت هلال احمر استان در شش ماهه نخست سال بوده است.

غلامی با اشاره به تحلیف ۶۷۰ جوان گیلانی به عنوان امدادگر، گفت: جوانان جمعیت هلال احمر گیلان پس از گذراندن دوره‌های آموزش تخصصی امداد و نجات، به عنوان امدادگر جهت پوشش امدادی حوادث با حوزه معاونت امداد و نجات به صورت داوطلبانه همکاری خواهند کرد.

او  با اشاره به ظرفیت و توانمندی جوانان استان گیلان، تصریح کرد: استفاده از این نیروها، علاوه بر ارتقای سطح کیفیت امدادرسانی، موجب می‌شود که حوزه امداد و نجات در پوشش‌های امدادی موثرتر عمل کند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.