مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه وزارت کار مطرح کرد؛

نحوه پرداخت بیمه بیکاری در شرایط کرونایی

بابایی درباره نحوه پرداخت بیمه بیکاری در شرایط کرونایی، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود بابایی مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره نحوه پرداخت بیمه بیکاری در شرایط کرونایی، اظهار کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا حدود ۲۴۰ هزار نفر مشمول بیمه بیکاری بودند که بر اساس قانون بیمه بیکاری، مقرری بیکاری دریافت می‌کردند که از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹، ۷۳۰ هزار نفر مشمول بیمه بیکاری کرونا شدند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بیکاری تعدادی از این افراد استمرار پیدا کرده که تعداد آن‌ها ۱۸۷ هزار و ۱۴۶ نفر است که از ابتدای خرداد ماه سال ۹۹ مقرری بیمه‌ بیکاری به این افراد پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چه تعداد به صورت حضوری برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کردند؟ گفت: به واسطه حساسیت زیادی که وزیر کار و معاونت روابط کار در خصوص جلوگیری از تجمع افراد داشتند، از ابتدا سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری را راه اندازی کردیم تا از مراجعه حضوری افراد خودداری شود و نیازی به مراجعه حضوری نباشد.

 بابایی با اشاره به اینکه از خرداد ماه افرادی که مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند در سامانه جامع روابط کار باید ثبت نام کنند، گفت: برای دریافت نام کاربری و کلمه عبور افراد می‌توانند به صورت غیر حضوری ثبت نام کنند و فرآیند ثبت‌نام آن‌ها کاملاً به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و افرادی که در سامانه ثبت نام کردند نیاز به مراجعه حضوری به ادارات ندارند و کاملاً می‌توانند فرآیند ثبت نام را به صورت غیر حضوری انجام دهند و هر مرحله که پیش می‌رود پیامک تأیید برای آن‌ها ارسال می‌شود تا از جریان درخواستی که ثبت نام کردند، مطلع شوند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در یکی از استان‌ها اعلام شده بود به مراجعه حضوری افراد نیاز است که به مدیرکل همان استان اعلام کردیم که تمام فرآیند باید به صورت غیر حضوری باشد و نیاز به مراجعه حضوری نیست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار