در برنامه گفت و گوی خبری سیمای مرکز قم عنوان شد؛

اتمام ۹۷ درصد طرح‌های سفر رهبر معظم انقلاب به قم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: در جریان سفر رهبر انقلاب به قم،۳۱۵ طرح با اعتبار ۵۶۷ میلیارد تومان تصویب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محسن بهشتی ،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم در برنامه گفت و گوی خبری سیمای مرکز قم  به تصویب ۳۱۵ طرح در سفر رهبر انقلاب اسلامی به قم در مهرماه سال ۸۹ اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها با اعتبار، ۵۶۷ میلیارد تومان احداث شده که ۹۷ درصد آن‌ها به اتمام رسیده است.

او افزود: علاوه بر ۳۱۵ طرح، ۴۰۰ طرح دیگر هم، از محل اعتبارات سفر رهبری مصوب شد که ۱۱۰۰ میلیارد تومان از بودجه‌های ملی و ۱۷۵ میلیارد تومان از بودجه‌های استانی به آن تخصیص یافت.


بهشتی ادامه داد: به این ۷۱۵ طرح، در مجموع ۱۸۴۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که توسعه بیش از پیش شهر قم را به دنبال داشت.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم افزود: برخی طرح‌ها مانند ضلع شرقی حرم مطهر و ساماندهی چهل اختران به علل مختلف هنوز به بهره برداری نرسیده است.


بهشتی تاکید کرد: به برکت سفر رهبر معظم انقلاب و ایجاد نگاه توسعه‌ای به شهر قم موجب شد سرمایه گذارانی در قم به فعالیت بپردازند که نمونه آن آغاز ساخت بیمارستان هزار تخت خوابی خاتم و بیمارستان نور است.

او افزود: برخی طرح‌های کوچک هم به برکت این سفر در مناطق محروم آغاز شد که تاثیرگذاری جدی در قم به همراه داشت که نمونه آن ساخت مراکز بهداشتی است.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت:سفر رهبر معظم انقلاب موجب سرعت یافتن برخی طرح‌ها مانند بیمارستان فرقانی و شهدا و کاربری‌های جدید در برخی طرح‌ها مانند ایجاد موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شد.


بهشتی به تاثیرات این سفر پس از یک دهه نیز اشاره کرد و گفت: آغاز ساخت کمربندی ۱۱۰ کیلومتری شهید سلیمانی هم از تاثیرات این سفر است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.