در راستای شیوع کرونا؛

۲۰ چایخانه در مهاباد به صورت داوطلبانه تعطیل شد

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد گفت: ۲۰ چایخانه و قهوه‌خانه این شهرستان در یک اقدام خودجوش و داوطلبانه در شرایط مقابله با کرونا تعطیل شد.

رحیم رحیمی کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در راستای کمک به پیشگیری از شیوع ویروس کووید-۱۹ و حمایت از ستاد مقابله با کرونای آذربایجان‌غربی صاحبان ۲۰ چایخانه و قهوه‌خانه فعال سطح شهرستان در یک حرکت پسندیده اقدام به تعطیلی واحد‌های صنفی خود کردند.

رحیمی افزود: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا این تعطیلی تا شنبه هفته آینده با هدف حفظ سلامت شهروندان ادامه خواهد داشت.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت مهاباد بیان کرد: در راستای اعمال محدودیت‌های اجتماعی توسط ستاد مبارزه با کرونا در استان، روز گذشته ۲ کافه رستوران در محله شهرک کارمندان به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، عرضه قلیان و اجتماع افراد شناسایی و پلمب شد.


بیشتر بخوانید


رحیمی اذعان کرد: ۲ گروه بازرسی مشترک کارشناسان بهداشت محیط و اتاق اصناف در قالب تیم‌های سه نفره در این شهرستان تشکیل شده و روزانه بر اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان نظارت می‌کنند.

این مقام مسئول در مهاباد با تاکید بر اینکه شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره گویای ۱۹۰ یا تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ واحد بهداشت محیط مهاباد تخلفات بهداشتی را گزارش دهند، یادآور شد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دوری از تجمع‌های خانوادگی مهم‌ترین روش‌های مقابله با بیماری کرونا است که باید توسط شهروندان رعایت شود.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.