رونمایی از پوستر همایش ملی آیت الله ملا فتحعلی سلطان آبادی

پوستر همایش ملی علمی پژوهشی آیت الله ملا فتحعلی سلطان آبادی در اراک رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در مراسمی با حضور مسئولان استان مرکزی و شخصیت های حوزوی در اراک پوستر همایش ملی علمی پژوهشی آیت الله ملا فتحعلی سلطان آبادی که قرار است فروردین ۱۴۰۰ برگزار در شهر اراک برگزار شود رونمایی شد.

حجت الاسلام میرمهدی رئیس حوزه علمیه امام خمینی اراک در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: باتوجه به شخصیت والای عالم ربانی آیت الله ملا فتحعلی سلطان آبادی بر آن شدیم تا همایش ملی را برای نکوهداشت ایشان برگزار کنیم.

حجت الاسلام میرمهدی افزود: این عالم ربانی در دروس حوزی و دینی از درجات بالایی برخوردار بودند و از افتخارات استان مرکزی هستند.

او اضافه کرد: همایش ملی علمی پژوهشی آیت الله ملا فتحعلی سلطان آبادی فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و برنامه‌های جنبی هم برای این همایش پیش بینی شده است.

اعتمادالسلطنة در "المآثر و الاثار " می‌نویسد: (حاج ملا فتحعلی سلطان آبادی فرزند ملاحسن عراقی) عالم عامل، و فقیه فاضل، و عارف کامل است که مردم در علو درجه ورع و تقوی و زهد به او مثل می‌زنند.

(ایشان) اصلااز عراق ایران می‌باشد، ولی فعلا (۱۳۰۷ ه. ق) در سرمن رای ملتزم محضر سرکارحجة الحق سیدالطایفه حاج میرزاحسن شیرازی - دام ظله الممدود - است و امامت جماعت را به او واگذارده اند اکابر علمای مجاورین و غیرهم که هر یک خود باچندین هزار معتقد و مرید نسبت به آخوند ملافتحعلی در مقام خلوص است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.