شناسایی و مرمت تک‌دانه‌ها و بنا‌های با ارزش تاریخی در روستا‌های خراسان شمالی

معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی بر ضرورت توجه به تک‌دانه‌ها و بنا‌های با ارزش واقع در بافت‌های تاریخی و روستا‌های استان تأکید کرد و از شناسایی این بنا‌ها با هدف ثبت، مرمت و حفظ این آثار خبر داد.

شناسایی و مرمت تک‌دانه‌ها و بنا‌های با ارزش تاریخی در روستا‌های خراسان شمالیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  علی مستوفیان معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی در بازدید میدانی از منازل تاریخی روستای فرطان اسفراین گفت : در بافت‌های تاریخی و جای‌جای روستا‌های استان بنا‌هایی وجود دارد که دارای ویژگی‌های معماری شاخص و ارزنده‌ای است.

او با تأکید بر اهمیت و ضرورت شناسایی این بنا‌ها به‌عنوان تک‌دانه‌ها عنوان کرد: یکی از برنامه‌های معاونت میراث فرهنگی خراسان شمالی شناسایی و ثبت این‌گونه آثار ازجمله منازل تاریخی شاخص استان است.

معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی با بیان اینکه این بناها، شناسنامه تاریخی روستا‌های استان شناخته می‌شودافزود : بنای منزل مسکونی بالاخانه روستای فرطان از آن جمله است که به‌زودی مقدمات ثبت و مرمت آن انجام می‌شود.

مستوفیان افزود: روستای تاریخی فرطان با توجه به وجود منازل تاریخی، درختان کهن‌سال و آب‌انبار تاریخی اهمیت ویژه دارد و برنامه‌ریزی ثبت درختان کهن‌سال توت این روستا به‌عنوان مجموعه را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.