محرز شدن عدم رعایت نکات ایمنی در کارخانه پودر ماهی صبا مجد قشم

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: پس از وقوع حادثه دلخراش در کارخانه پودر ماهی صبا مجد قشم و مرگ ۴ کارگر، تیم کارشناسی و بازرسی اداره کار به محل حادثه اعزام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، هادی ابراهیمی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: پس از بررسی‌های اولیه توسط تیم کارشناسی و بازرسی اداره کار، عدم رعایت نکات ایمنی در کارخانه پودر ماهی صبا مجد قشم محرز شد.

ابراهیمی افزود: گازسنجی صورت گرفته توسط کارشناسان اداره کار از محل حادثه، تجمع گاز سولفید هیدروژن، منوکسید کربن و کاهش اکسیژن محیط که موجب گاز گرفتگی شده را به اثبات رسانده است.

او در خصوص جزئیات وقوع حادثه در کارخانه پودر ماهی صبا مجد قشم گفت: به دنبال کاهش اکسیژن محیط، یکی از کارگران دچار حادثه شده و پس از آن چهار کارگر دیگر برای نجات جان همکار خود به درون حوضچه ماهی رفته که متاسفانه آن‌ها نیز دچار گازگرفتگی شدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان افزود: در این حادثه ۴ کارگر جان خود را از دست دادند و یک کارگر هم مصدوم شد.

ابراهیمی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده حوضچه محل فعالیت کارگران تهویه مناسبی نداشته و قبل از ورود کارگران به داخل حوضچه گازسنجی نیز صورت نگرفته است.

او افزود:کارگران وسایل حفاظت فردی از جمله ماسک تنفسی هم در اختیار نداشتند.


بیشتر بخوانید


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان گفت: بازرسی از وضعیت ایمنی کارخانه‌های پودر ماهی قشم توسط اداره کار منطقه آزاد صورت می‌گیرد.

ابراهیمی افزود: با دستور قضایی کارخانه پودر ماهی صبا مجد قشم پلمب شده است و رئیس شرکت هم در بازداشت به سر می‌برد.

او گفت: به منظور جلوگیری از تکرار حوادث مشابه، بازرسی مجدد از ۵ کارگاه تولید پودر ماهی در شهرستان قشم در دستور کار بازرسان اداره کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار