درمان سرپایی ۴۴۱ کرونایی جدید و فوت ۴۰ نفر در استان مرکزی

۴۴۱ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان مرکزی سرپایی درمان شدند و ۴۰ نفر به فوتی‌های استان اضافه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: ۴۴۱ مورد از بیماران جدید کرونایی که در استان مرکزی شناسایی شده اند به صورت سرپایی درمان شده و تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند.

جمالیان افزود: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی طی ۴۸ ساعت گذشته ۵۲۳ مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا ویروس دراستان مرکزی شناسایی شده اند که از این تعداد ۸۲ مورد در بیمارستان‌های استان مرکزی بستری شده اند و تحت مراقبت خدمات تخصصی درمانی دریافت می‌کنند.

او اضافه کرد: با احتساب ۵۲۳ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی تعداد موارد مبتلا از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون به ۲۰۱۹۲ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک بیان کرد: متاسفانه ۴۰ مورد فوتی جدید ناشی از بیماری کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که بر این اساس تعداد فوتی‌ها در اثر ابتلا به این ویروس به ۷۳۴ نفر رسید.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه وارد کشور و ۳۱ بهمن ماه اولین موارد در استان قم مشاهده و روز اول اسفند ماه اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که ابتلا به کرونا ویروس داشت، اما خوشبختانه با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.