در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش مخفیانه نرخ‌ بلیت هواپیما غیرقابل پذیرش است

رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی گفت: تجربه نشان داده که تاکنون هیچ افزایش قیمتی نبوده که مجدد به نرخ قبل بازگردد.

حرمت الله رفیعی رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه افزایش قیمت بلیت هواپیما موضوعی است که باید به مجلس کشیده شود، اظهار کرد: اگر نرخ‌ها اصلاح نشود ما شاهد افزایش ۲۵۰ تا ۲۶۰ درصدی قیمت بلیت هواپیماها خواهیم بود.

او یاد آور شد: بخش عمده‌ای از ناوگان حمل و نقل هوایی ما باید از رده خارج شوند و در این شرایط هم مردم با استرس از ناوگان هوایی استفاده می‌کنند.

به گفته رفیعی هم اکنون طبق مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا شرکت‌های هوایی باید از ۶۰ درصد ظرفیت خود استفاده کنند اما حالا با این بهانه قیمت‌ها را افزایش دادند.

رفیعی در پاسخ به این سوال که ایرلاین‌ها اعلام کرده‌اند که این افزایش قیمت بلیت موقتی است و بعد از بازگشت تکمیل ظرفیت‌ها، قیمت‌ها به حالت عادی باز می‌گردد، گفت: تاکنون هیچ افزایش قیمتی نبوده که بعد از مدتی کاهش یابد، بنابراین نباید به این وعده‌ها چندان امیدوار بود.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: در زمان آزادسازی، بسیاری از مردم می توانستند در مواقع نبود پیک و ارزان بودن نرخ  بلیت به مشهد سفر کنند اما هم اکنون با این افزایش قیمت بخش عمده‌ای از مسافرانی که می‌توانستند این سفرها را انجام دهند حذف شده‌اند.

رفیعی بیان کرد: زمانی که آزادسازی انجام می‌شود نباید به هیچ عنوان کف و سقف قیمتی تعیین شود اما با این وجود همواره شاهد آن هستیم که به طور معمول کف نرخی را ثابت نگه می‌دارند و همواره سقف را آزاد می‌گذارند، به طوری که در بازه‌ای از زمان شاهد افزایش چشمگیر قیمت‌ها بوده‌ایم .

رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی ادامه داد: چنین شرایط نابه سامانی به هیچ عنوان در پروازهای خارجی وجود ندارد و حتی در بسیاری از کشورها هم شاهد آن هستیم که پرواز از یک کشوری به کشور دیگر تنها با ۱۰ تا ۱۵ دلار انجام می‌شود.

رفیعی توضیح داد: در پروازهای خارجی رقابت سالمی وجود دارد و منافع دستگاه‌های مختلف مورد نظر قرار می‌گیرد و ما امیدوار هستیم با حضور مجلس و سایر بخش‌ها هرچه سریعتر شاهد تغییر نرخ‌ها در پروازهای داخلی باشیم.

گفتنی است، آمارها و گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که نرخ بلیت هواپیماها این روزها به صورت مخفیانه و غیرقانونی افزایش یافته و این خود باعث ناراحتی بسیاری از مسافران این صنعت بزرگ حمل ونقل کشور شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۴۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
حتما دارن که با هواپیما میروند همه گران کرده اند این یکی را هم راحت بگذارید گناه دارند
آخرین اخبار