علی اف: ۴ سامانه اس-۳۰۰ ارمنستان را منهدم کرده‌ایم

رئیس جمهور آذربایجان از انهدام ۴ سامانه اس-۳۰۰ ارمنستان از آغاز درگیری‌ها خبر داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری تله تریدر، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان امروز سه‌شنبه گفت جمهوری آذربایجان چهار سامانه اس-۳۰۰ ارمنستان را از زمان آغاز درگیری قره باغ نابود کرده است.

علی اف همچنین افزود که ارتش کشورش تعدادی از شهرداری‌های قره باغ را تحت کنترل خود درآورده است.

او دیروز اعلام کرده بود نیرو‌های مسلح کشورش ۱۳ روستا در منطقه مورد مناقشه قره باغ را آزاد کرده اند.

پیش از این، ارمنستان گفته بود که درگیری‌های سنگین بین دو طرف ادامه دارد.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه ۲۷ سپتامبر آغاز شد. در تاریخ ۱۰ اکتبر با میانجی‌گری روسیه توافق آتش‌بسی حاصل شده بود اما چند ساعت پیش از اجرایی شدن آن دو طرف حملاتی را به سمت یکدیگر آغاز کردند. مذاکرات برای این توافق که در مسکو انجام شد حدود ده ساعت به طول انجامید.

پس از آن دو طرف به دفعات یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند. وزیر خارجه روسیه که میانجی‌گر این آتش بس بین آذربایجان و ارمنستان بود اعلام کرد که دو طرف هنوز به طور کامل آتش بس را رعایت نکرده‌اند و از باکو و ایروان خواست که تا پایان کامل جنگ به این آتش بس پایبند باشند.

بامداد روز یکشنبه، توافق آتش‌بس جدیدی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان اجرایی شد اما مانند توافق آتش‌بس اول، مقام‌های باکو و ایروان از همان ساعات ابتدایی یکدیگر را به نقض توافق متهم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۱۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
چون پهپاد های فوق مدرن آذربایجان آبروی این سامانه اس 300 را برده و چون آب خوردن آنها را منهدم می کند روسیه در پی جرای آتش بس اجبار ی است
آخرین اخبار