طی یک هفته گذشته؛

۷۵ میلیون دلار در بازار متشکل ارزی عرضه شد

مدیر روابط عمومی بازار متشکل ارزی گفت: از آغاز روز معاملاتی این هفته به طور متوسط ۶۵ تا ۷۵ میلیون دلار در بازار متشکل ارزی ایران عرضه شده است.

بازار ارز مهدی گوهررستمی مدیر روابط عمومی بازار متشکل ارزی در گفت و  خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: از آغاز روز معاملاتی این هفته به طور متوسط ۶۵ تا ۷۵ میلیون دلار در بازار متشکل ارزی ایران عرضه شده است؛ همچنین در همین بازه زمانی تقاضای دلار در این بازار و حجم معاملات انجام شده ۹۰۰ هزار دلار تا یک میلیون و هفتصد هزار دلار بوده است.

وی ادامه داد: آمار معاملات نقدی دلار در بازار متشکل ارزی گویای نزولی بودن تقاضای دلار توسط کارگزاران این بازار است. از مهمترین دلایل کاهش تقاضای دلار می شود از طرفی به انتظارات کاهشی نرخ دلار توسط کارگزاران این بازار، کاهش تقاضای خُرد و کاهش خرید دلار توسط مردم از صرافی ها اشاره کرد.


بیشتربخوانید


 

این مقام مسئول تصریح کرد: بازار متشکل ارزی تنها مرجع رسمی تعیین نرخ معاملات عمده نقدی ارز در ایران بوده که امکان معاملات عمده ارز را در بستر الکترونیکی امن و شفاف فراهم آورده است.

گوهر رستمی در پایان اظهار کرد: تعداد کارگزاران این بازار که شامل صرافی های بانکی و غیر بانکی است به ۳۰۰ کارگزار رسیده و روند استقبال و عضویت صرافی ها در این بازار رو به افزایش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
اگر دولت و بانک مرکزی می خواستن میتونستن قیمت دلار رو پایین بیارن و پایین نگه دارن ولی متاسفانه به نظر میاد سیاست دولت و بانک مرکزی اینه که فشار به مردم ادامه پیدا کنه تا پیش از پایان دولت فعلی مردم عادی به خیابان ها بریزند و بعد یه عده به سبک کودتای 28 مرداد وارد عمل بشن برای براندازی و به هیچ وجه شرایط مردم براشون مهم نیست. به نظر من ماموریت این دولت تو این 7 سال همین بوده که خیلی هم خوب تا حالا اجرا کردن
آخرین اخبار