پیکر دکتر زارع شهید مدافع سلامت در کاشان تشییع و تدفین شد

پیکر شهید مدافع سلامت دکتر محمد زارع جوشقانی عضو هیات علمی دانشگاه و رییس بیمارستان لبافی نژاد که بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرد ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان تشییع و در آرامستان دارالسلام گلابچی کاشان دفن شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ورودی درب اصلی دانشگاه تا محل اصلی آیین تشییع قدم به قدم با حجله ها، تاج های گل، پلاکاردها و بنرهای تسلیت گل آرایی شده بود تا  به روح بزرگ این دسته گل ماندگار و معطر شهر گل و گلاب خوش آمد بگوید.

حضور آیت الله سلیمانی امام جمعه شهرستان کاشان، فرماندار، اقشار دانشگاهی، پزشکان، اساتید، دانشجویان، خانواده شهدا، معتمدان و ‌بزرگان شهر و تمامی دلسوختگان عزاداری که خوبی ها و‌ خدمات دکتر را برای این خطه فراموش نمی کنند با رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مراسم بسیار باشکوه و در شأن یک پزشک صدیق، خالص و خدمتگذار در جوار یادمان شهدای گمنام مدفون دانشگاه علوم پزشکی کاشان را به تصویر کشیده بود آنچنان که دخترش در سخنان خود در این مراسم گفت داغ پدر قلبم را آتش زد و اما وقتی جمعیت مردم قدر شناس و قشر دانشگاهی را در بیمارستان لبافی نژاد تهران و این دانشگاه دیدم مرهمی بر دل داغدیده ام و کلام پدرم شد که همیشه می گفت «دخترم خوبی بذری است که تو باید بی توقع بکاری و مهربانی کنی» امروز بذر مهربانی پدر را در قدرشناسی مردم و نام نیک و ماندگار پدرم بارور ، سبز و پر ثمر دیدم.

صف دختران و پسران سفید پوش دانشجو دو طرف مسیر تشییع از درب دانشگاه تا نزار شهدای دانشگاه با شاخه های گلی که در دست داشتند و آمبولانس حامل پیکر دکتر را گلباران می کردند صحنه بسیار غریب و مملو از ستایشگری روزگار را از خدمات صادقانه و خالصانه یک دکتری فریاد می کرد که خوبی بذری است که میوه و ثمره آن  برای همیشه زمان ماندگار می شود.

آمبولانس حامل پیکر دکتر زارع سعید مدافع سلامت بعد از این آیین گلباران و تلاوت قرآن توسط دکتر لطف آبادی از لطف آبادی از اساتید و قاریان برجسته کشوری و افتخار جامعه قرآنی کاشان ، برای اقامه نماز توسط آیت الله سید محمد یثربی آیت الله زاده امام جمعه فقید شهر آیت الله سید مهدی یثربی (رضوان الله تعالی علیه) در جلوی جمعیت حاضر در مراسم قرار گرفت و بر پیکر این شهید مدافع سلامت نماز گزارده شد.

عباس رضایی، استاندار اصفهان در این آیین با  تاکید بر اینکه شهید دکتر محمد زارع جوشقانی عمر پربرکت خود را در راه خدمت به مردم صرف کرد و به مسیر شهادت به ۲ برادر شهیدش در دوران دفاع مقدس ملحق شد افزود: خاطره تلاش‌های صادقانه این مجاهد در راه خدا در کنار سایر مدافعان سلامت در یادها همواره باقی خواهد ماند.

دکتر سید علیرضا مروجی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در ادامه فقدان وی را به خانواده، جامعه دانشگاهی و مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل تسلیت گفت و اظهار داشت: راه، منش و روش این شهید والامقام ادامه می‌یابد و برای جامعه علوم پزشکی الگوی ماندگاری خواهد بود. او افزود: مدیریت، تدبیر و درایت در لحظه‌های سخت و دلسوزی و از جان گذشتگی برای مردم ۲ ویژگی برجسته شهید زارع جوشقانی بود که در صف مقدم مبارزه با بیماری کووید- ۱۹ به برادران بزرگوار شهیدش پیوست.

پس از سخنرانی استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، کلیپی از دکتر زارع برای حاضران در مراسم پخش شد که با دیدن و شنیدن تصویر و صدای دکتر زارع صدای ناله و‌ گریه جمعیت در مراسم بویژه خانواده، دوستان و آشنایان دکتر همه را منقلب و متاثر کرد.

گریه های بلند و اشکهای ریزان دکتر عین اللهی از همکاران و دوستان صمیمی دکتر زارع که به عنوان نماینده وزیر بهداشت  در این مراسم شرکت کرده بود بسیار قابل تامل و جانسوز بود.

مرثیه سرایی و مداحی حاج محمود شریفی(کمیل) ذاکر اهل بیت(ع) و شاعر آیینی برجسته و ملی کاشانی نیز به همراه ذکر سینه زنی حاضران حال و هوای مراسم را حسینی کرد تا پیکر دکتر با رایحه گل محمدی و عطر حسینی خانه خاکی قبرش را معطر کند.

سخنان ارزشمند دختر دکتر زارع از صفات پسندیده و ‌نیکو و اندیشه و سیرت اخلاقی پدر که سراسر درس انسان سازی و فضیلت را می داد بسیار هدایتگر و جانسوز بود.

پیکر دکتر زارع پس از پایان این مراسم  که در جلوی مسجد دانشگاه همان مسجدی که دکتر سال ها قبل خودش همت ساخت و ساز و‌ احداث آنرا داشت برگزار شد برای دفن  به طرف  آرامستان دارالسلام گلابچی کاشان انتقال داده شد.

محمد زارع جوشقانی فلوشیپ قرنیه و خارج چشمی که بیش از ۲ دهه پیش ریاست دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان شهید بهشتی کاشان را بر عهده داشت و از بهمن‌ سال گذشته به ریاست بیمارستان لبافی‌نژاد تهران منصوب شده بود، بر اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت.
دکتر مجید فرهاد، پزشک نطنزی که نیز پس از یک دوره بیماری بر اثر ابتلا به کرونا به شهادت رسید از دیگر شهدای خدمت و مدافع سلامت کاشان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.