اخذ بیش از ۱۲۰۰ سند برای موقوفات آذربایجان‌شرقی طی یک سال اخیر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت سنددار کردن موقوفات در راستای جلوگیری از موقوفه خواری گفت: طی یک سال اخیر، بیش از ۱۲۰۰ سند برای موقوفات استان اخذ شده و ۲۶۰ پرونده نیز در دادگستری در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: نوروز امسال با توجه به شیوع کرونا، طرح آرامش بهاری با حضور شبکه تبلیغی به صورت آنلاین برگزار شد.

او با اشاره به اجرای طرح ضیافت همدلی در ماه مبارک رمضان افزود:در حوزه اطعام و کمک مومنانه نیز فعالیت‌هایی متنوعی انجام شده و همچنین در قالب ضیافت همدلی با مشارک امام زادگان و موسسات خیریه، بیش از ۵۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

او با اشاره به توزیع دو هزار بسته الوازم تحریر برای دانش آموزان بی بضائت در قالب طرح مهر تحصیلی  اضافه کرد:راه اندازی مراکز افق (مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی) در امام زادگان نیز از دیگر اقدامات بوده که ماموریت‌های محوله را پیگیری می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان این‌که امسال به علت شیوع کرونا مرحله شهرستان مسابقات قرآنی برگزار نشده و این دوره از مسابقات به صورت متمرکز در استان برگزار شد افزود: هشت نفر از متسابقان در رشته‌های مختلف، به مسابقات کشوری راه یافتند.

حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی با تاکید بر همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در راستای احیای موقوفات فراموش شده  اظهار کرد: ناحیه سه و چهار اوقاف تبریز به صورت تخصصی در رابطه با موقوفات قایم مقام فراهانی و ربع رشیدی فعالیت خواهند کرد.

او با بیان این‌که دبیرخانه کشوری ربع رشیدی هم در آذربایجان‌شرقی مستقر شده است گفت:عمران و آبادانی موقوفات و امام زادگان از جمله اهداف مهم ما بوده و در این رابطه در تمانی امام‌زادگان استان، عملیات عمرانی در جریان است.

او با اشاره به اهمیت عمران و آبادانی موقوفات، تاکید کرد: راه اندازی کلینیک خیریه در جوار بقعه شاه حسین، ولی از جمله اقدامات بوده و همچنین مجتمع سرای سالمندان، معلولان و کودکان بی سرپرست عمو زین الدین نیز در محل قبرستان متروکه عموزین الدین و با مشارکت خیران در قالب یک مجموعه پنج طبقه‌ای احداث خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد:دارالایتام مهر شکوفه‌ها نیز به عنوان مرکز سرپرستی کودکان بی سرپرست در آرامستان سیدرضا (قله) راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.