نیویورک تایمز: ترامپ نزدیک بیش از ۱۸۰ هزار دلار به چین مالیات داده است

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به افشاگری درباره حساب بانکی رئیس‌جمهور آمریکا در چین و مالیات‌دهی او در این کشور پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز با استناد به سوابق مالیاتی که گفته می‌شود متعلق به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست، گزارش داد شرکت هتل‌های بین المللی ترامپ (Trump International Hotels Management LLC) تا سال ۲۰۱۶، یک حساب بانکی در چین داشته است.

به گفته این روزنامه، شرکت ترامپ تلاش کرده است معاملات صدور مجوز‌هایی را در جمهوری خلق از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ انجام دهد و به همین منظور حساب بانکی در چین داشته است که ۱۸۸ هزار و ۵۶۱ دلار مالیات در آنجا پرداخت کرده است.

آلن گارتن، وکیل سازمان ترامپ به نیویورک تایمز گفته است این شرکت از سال ۲۰۱۵ غیر فعال است و هرگز برای مقصود دیگری استفاده نشده است جز برای پرداخت مالیات معاملات صدور مجوز در چین.

ترامپ از سال ۲۰۰۶ و بدون موفقیت زیادی تا سال ۲۰۱۲ سعی در دستیابی به معاملات صدور مجوز در چین داشته است. با این حال، دولت چین تنها پس از روی کار آمدن ترامپ در آمریکا بسیاری از علائم تجاری این شرکت را در آنجا فعال کرد.

کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری ترامپ، سیاست‌های ضدچینی را به اوج خود رسانده است. چین بار‌ها تحرکات چین در راستای از بین بردن ثبات در نقاط مختلف جهان را مورد انتقاد قرار داده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار