جان باختن ۱۳ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه به جان باختن ۱۳ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در استان در شش ماهه ابتدای امسال اشاره کرد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سلیم خانی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به جان باختن ۱۳ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در استان در شش ماهه ابتدای امسال گفت : متاسفانه هر ساله علی رغم هشدار‌های بسیار شاهد فوت بسیاری افراد در اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن و مسمومیت با این گاز هستیم.

او گفت : گاز مونوکسید کربن یک گاز بی رنگ و بی بو است و واقعا تشخیص آن کار دشواری است و تنها از روی برخی علائم در افراد می‌توان وجود این گاز در محیط را تشخیص داد.

او سردرد، ضعف، سرگیجه، بی قراری، تهوع، استفراق، کاهش دید و ... را از جمله علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن عنوان کرد و افزود: افراد با تشخیص این علائم باید بدانند که دچار مسمومیت شدند و خود را به فضای باز و هوای آزاد برسانند.

 خانی افزود: متاسفانه قربانیان این قاتل خاموش همگی در خواب جان خود را از دست می‌دهند، چرا که در خواب فرد متوجه علائم مسمومیت نمی‌شود و خواب او رفته رفته سنگین شده و در نهایت پس از چند ساعت جان خود را از دست می‌دهد.

خانی تنها راه نجات از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را استفاده از وسایل گرمایشی و گاز سوز استاندارد دانست و ادامه داد: اگر افراد از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده می کنند آن را به شیوه درست نصب کنند، قطعا شاهد اتفاقات تلخ اینچنینی نخواهیم بود.

او با اشاره به شروع فصل سرما و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی گفت: افراد باید از وسایل استاندارد استفاده کرده و حتما به شیوه درست و استاندارد این وسایل را نصب کنند تا شاهد افزایش آمار قربانیان گاز مونوکسید کربن در پاییز و زمستان امسال نباشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار