۷۰ مجوز معدنی امسال در استان اصفهان صادر شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: ۷۰ پروانه معدنی در بخش‌های اکتشاف و بهره‌برداری از ابتدای امسال تاکنون در استان اصفهان صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان،ایرج موفق رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: موارد یاد شده شامل ۵۰ پروانه اکتشاف و گواهی کشف و ۲۰ پروانه بهره‌برداری معدنی است.

او ادامه داد: هزینه عملیاتی و سرمایه‌گذاری پروانه‌های صادرشده در بخش اکتشاف و گواهی کشف ۲۸ میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریال و در بخش پروانه بهره‌برداری ۱۷۴ میلیارد و ۹۰۶ میلیون ریال محاسبه شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار داشت: علاوه بر این اینکه زمینه اشتغال ۱۳۱ نفر با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری در استان فراهم شده است؛ ۶۰۰ هزار تن به ظرفیت استخراج مواد معدنی استان می‌افزاید.

موفق گفت: ذخیره قطعی این معادن بیش از ۱۴ میلیون تن است.

او اضافه کرد: سال گذشته ۳۵ فقره پروانه اکتشاف، ۲۹ فقره گواهی کشف و ۲۸ فقره پروانه بهره‌برداری در بخش معدن استان اصفهان صادر و ۳۴.۱ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن وصول شد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

این استان یکی از قطب‌های معدنی و صنایع وابسته به آن در کشور به شمار می‌آید و ۸۲۸ معدن با اشتغال هشت هزار و ۹۹۱ نفر و سرمایه گذاری ثابت ۶۸۹ میلیارد تومان دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.