سیب زمینی ساوه ۲۰ درصد افزایش تولید دارد

سیب زمینی کاران ساوجی امسال ۲۰ درصد برداشت محصول را افزایش داده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، بعد از ماه‌ها تلاش کشاورزان ساوجی در مرحله کاشت و داشت سیب زمینی حالا زحمت‌های آن‌ها به بار نشسته و با شروع فصل برداشت محصول در ساوه سیب زمینی کاران ساوجی مشغول برداشت محصول هستند.

خلیلی معاون جهاد کشاورزی ساوه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به برداشت ۳۰ تن محصول در هر هکتار زمین زیر کشت سیب زمینی در این شهرستان گفت: امسال تولید سیب زمینی در ساوه ۲۰ درصد افزایش دارد.

خلیلی افزود: پیش بینی می‌شود کشاورزان شهرستان ساوه، بیش از ۲۵ هزارتن از این محصول را تولید و به بازار مصرف عرضه کنند.

او با اشاره به مرغوبیت سیب زمینی ساوه اضافه کرد: اقلیم مناسب و وجود ناچیز نیترات در خاک کشاورزی از عوامل اصلی مرغوبیت سیب زمینی ساوه است.
معاون جهاد کشاورزی ساوه بیان کرد: سیب زمینی ساوه اگر در چرخه فراوری قرار گیرد، علاوه بر ایجاد اشتغال، می‌توان زمینه‌ی صادرات آن را هم فراهم کرد.

بخش نوبران شهرستان ساوه بیشترین کشت و تولید محصول سیب زمینی شهرستان را به خود اختصاص داده است.

امرا... کارگر مسئول جهاد کشاورزی نوبران ساوه هم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: بیش از ۸۵۰ هکتار از اراضی آبی کشاورزی شهرستان ساوه به کشت سیب زمینی اختصاص دارد که بیش از ۹۰ درصد آن در اراضی بخش نوبران قرار دارد.

کارگر افزود: ۲۵۰ بهره بردار سیب زمینی، زمینه‌ی اشتغال بیش از ۲ هزار نفر از خانوار‌های روستایی را فراهم کرده اند.

او اضافه کرد: از ارقام مختلف سیب زمینی، جیلی و بامبا، بیشترین رقم‌های تولیدی در بین کشاورزان این منطقه است.

ایجاد زمینه صادرات سیب زمینی از ساوه، می‌تواند علاوه بر افزایش انگیزه تولید در بین کشاورزان، موجب اشتغالزایی بیشتر را فراهم نماید.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.