مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی خبر داد:

برخورداری ۶۲ درصد جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت

اربابی گفت: بالغ بر ۴۷۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اربابی مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۶۲ درصد از جمعیت استان با جمعیتی نزدیک به ۴۷۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

او افزود: با تغییر رویکرد صورت گرفته در طرح تحول نظام سلامت، فراگیر شدن بیمه سلامت در دستور کار قرار گرفته است که هم اکنون شاهد رشد افراد تحت پوشش بیمه هستیم.

او در خصوص پرداخت مطالبات موسسات درمانی از بیمه سلامت تصریح کرد: مطالبات و بدهی ‌های این سازمان به بخش خصوصی تا تیرماه پرداخت شده است و در بخش دولتی نیز، پرداخت ‌ها تا خرداد ماه صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید


اربابی اظهار کرد: تاکنون تمامی مبتلایان به کرونا استان، تحت پوشش بیمه بوده اند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی از الکترونیکی شدن پرونده ‌های بستری در ۱۴ بیمارستان دولتی- دانشگاهی استان خبر داد و گفت: در چند بیمارستان دیگر نیز از بخش غیر دولتی تا چند ماه دیگر این امکان فراهم خواهد شد.

او با اشاره به تولید حدود یکصد هزار نسخه الکترونیکی در استان تصریح کرد: تلاش می‌ کنیم تا پایان آذرماه، سطح تولید نسخه ‌های الکترونیکی را به بیش از ۵۰ درصد برسانیم.

همچنین ۱۸ برنامه در هفته بیمه سلامت در استان برگزار خواهد شد که از جمله آنها برگزاری نشست های تخصصی حوزه بیمه ، غبار روبی مزار شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خواهد بود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.