نماینده مجلس:

همدلی تحت عنوان یک سیاست واحد نیاز کشور در شرایط کنونی است

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی انسجام و همدلی تحت عنوان یک سیاست واحد نیاز اساسی است بگونه‌ای که نقاط قوت‌مان را به دنیا معرفی و نقاط ضعف را در درون خودمان حل کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، فداحسین مالکی در نشستی با رییس و خبرنگاران ایرنا مرکز زاهدان اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان نظام اسلامی هجمه‌های نرم و اقتصادی علیه ملت ایران را شدت بخشیده اند ضروریست که همه جناح ها، گروهها، اقوام و طوایف و مذاهب با انسجام و همدلی و بهره گیری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های داخلی در مقابل این هجمه‌ها و دسیسه‌ها ایستادگی کنند.

او با بیان اینکه در مواردی از فرصت‌ها به صورت کامل استفاده نمی‌شود افزود: مرز‌ها همیشه تهدید نیستند بلکه فرصت بسیار خوبی هستند که تاکنون از آن‌ها استفاده لازم نشده است این در حالیست که سه کشور چین، ایران و روسیه بیشترین مرز را در دنیا دارند، روسیه و چین به عنوان قدرت‌های اقتصادی از ظرفیت مرزهایشان بخوبی استفاده می‌کنند و ما نیز بایستی با برنامه ریزی‌های مناسب از این ظرفیت بزرگ بنحو شایسته استفاده کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سیاست پیچیده‌ترین تخصص در دنیاست و بر همین اساس یک سیاستمدار با یک جمله می‌تواند یک جامعه را چه از بعد مثبت و چه منفی متحول کند که این مهم برخلاف تخصص‌های دیگر در جامعه است.

او با اشاره به استراتژی‌های گوناگون در عالم سیاست و اینکه در این عالم ۲ ضرب در ۲ همیشه چهار نمی‌شود و بلکه باتوجه به شرایط متغیر است افزود: به عنوان مثال آمریکایی‌ها در صحنه عراق در پی این بودند که در مبارزه با داعش با ایران همکاری کنند، اما در سوریه در مقابل کشور ما قرار داشتند.

مالکی با اشاره به اقدامات نمایندگان برای تغییر مجلس از حالت سنتی گفت: نمایندگان دوره یازدهم مجلس با انجام اقدامات تخصصی مجلس را از حالت سنتی گذشته که نمایندگان تنها قانون‌گذار بودند خارج و آن را احیا کردند.

او با اشاره به اینکه در همین راستا تیمی در مجلس شورای اسلامی تحت عنوان «نخبگان مجلس» تشکیل شده شد ادامه داد: با انجام این اقدامات بعد نظارت در مجلس تقویت شد بنابراین نماینده زمانی که از وزیر چرایی کاری را می‌پرسد او نمی‌تواند بگوید نمایندگان تنها قانون گذارند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با توجه به اقدامات آسیب شناسانه، عامل اصلی مشکلات سیستان و بلوچستان تنگ‌نظری‌ها و افراط‌گری‌ها بوده است افزود: این تنگ نظری و افراط‌گری باید کنار برود و افراد تنگ نظر خودشان را با جامعه تطبیق دهند، زیرا نتیجه هرگونه تنگ‌نظری و افراط‌گری دعوای قومیتی و مذهبی است که بایستی با این تفکر مبارزه شود.

او تصریح کرد: همگان عم از شیعه، سنی و همه اقوام باید دست به دست هم دهند تا به سمت توسعه سیستان‌وبلوچستان حرکت کنیم که این حرکت هدف ماست.

عضو کمیسیون امکنیت ملی و سیات خارجی مجلس با اشاره به اهمیت و سبقه تاریخی خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: رسانه‌های ارتباط جمعی در این شرایط که در دنیا و داخل کشور مشکلات وجود دارد و صف آرایی‌ها در جهان علیه کشورما شکل گرفته بزرگ‌ترین نقش را دارند.

او بیان کرد: خبرگزاری با سابقه‌ای مانند ایرنا باید اتفاقات داخل و خارج از کشور بویژه تهدیداتی که متوجه جمهوری اسلامی ایران است را بخوبی رصد کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت کار خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه بیان کرد: خبرنگاران می‌توانند با شکار کردن یک لحظه حساس دشمنان و مخالفان را به زانو درآورند.

مالکی ادامه داد: خبرنگار، مجری و کسی که اهل قلم است با یک جمله یک جامعه را متحول می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار