کارآفرینان استان ۵۸۲ نفر را مشغول به کار کردند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: ۲۶ کارآفرین نخبه و مجرب استان، با ایجاد کارگاه‌های تولیدی و آموزشی، ۵۸۲ نفر را مشغول به کار کردند.

کارآفرینان استان ۵۸۲ نفر را مشغول به کار کردندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وهب مختاران، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال، ۲۶ کارآفرین استان در مسیر توسعه، اشتغالزایی و ارتقا سطح کیفی آموزش‌های مهارتی، با ایجاد و توسعه کارگاه‌های تولیدی و آموزشی، برای ۵۸۲ نفر شغل ایجاد کردند.

او با بیان اینکه کارآفرین ارتباط دهنده دانش و علوم با صنعت و بازار است، ادامه داد: کارآفرینی یکی از عناصر مهم توسعه اقتصاد بر پایه دانش است که با نوآوری و خلاقیت، در چرخه اقتصادی کشور نقش ارزنده خود را ایفا می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان افزود: آموزش‌های مهارتی مجموع آموزش‌های نظری و عملی است که با هدف ایجاد مهارت‌های لازم به منظور به فعلیت رساندن استعداد‌های نهفته اجرا و مهارت آموزان را برای احراز شغل و کسب و کار در مشاغل مختلف آماده می‌کند و توانایی آنان را برای انجام کار و فعالیت در حرفه‌های مختلف افزایش می‌دهد.

مختاران عنوان کرد: به منظور تبدیل کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای به تولید و آموزش همزمان، با دعوت از کارآفرینان بخش خصوصی، کارگاه‌هایی با داشتن توانایی آموزش، انتخاب شدند.

او با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای با واگذاری کارگاه‌های فرسوده به بخش خصوصی و احیای آن، اشتغال کارآموزان، تولید و آموزش را همزمان در دست گرفت، افزود: با استفاده از تجهیزات و افراد جدید و آموزش رشته‌های به‌ روزتر به کارآموزان، چرخه بازاریابی و فروش نیز به جریان افتاده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان اضافه کرد : در این طرح ابتکاری، سازمان فنی و حرفه‌ای به دنبال این است که با ورود محیط واقعی کار به مراکز آموزشی و ایجاد شرایط واقعی کار در حوزه آموزش، کارآموزان بصورت عملی حتی در حوزه بازار و فروش نیز آموزش ببیند.

مختاران اضافه کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بر توانمندسازی حرفه‌ای و شغلی افراد تاکید دارد و با توجه به رشته‌های آموزشی، ۴۰ درصد شاغلان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

او با بیان عملکرد ۶ ماهه در بخش آموزش‌های دولتی اظهار داشت: در کارگاه‌های ثابت شهری، پادگان، روستا، زندان، سیار شهری، سکونتگاه‌های غیررسمی و کارگاه‌های صنایع، در مجموع دو میلیون و ۴۲۳ هزار و ۳۱۲ نفر ساعت آموزش ثبت شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان ادامه داد: در مدت زمان مشابه ۱۰ هزار و ۴۴۸ نفردوره آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف هدایت موثر اشتغال، در ۲۲ مرکز دولتی ثابت و سیار استان آموزش دیدند.

مختاران اظهار داشت: در بخش آموزشگاه‌های خصوصی چهار هزار و ۷۸۳ نفر دوره آموزش مهارتی فراگرفتند و یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۴۲۹ عملکرد نفر ساعت در فهرست آموزش خصوصی امسال فنی و حرفه‌ای قرار دارد.

او با اشاره به میانگین قبولی ۷۴ درصد در آزمونها، اعلام کرد: کارآموزان فنی و حرفه‌ای در ۶ ماهه نخست سال ۶۵ درصد در آزمون آنلاین و ۶۳ درصد در آزمون هماهنگ و ۷۹ درصد در تفاهم نامه، ۹۸ درصد در صنعت ساختمان، ۸۹ درصد در آزمون ادواری نمره قابل قبول کسب کردند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان در گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جشنواره شهید رجایی در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی، برای چهارمین سال متوالی، رتبه نخست را به دست آورد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.